Josa Carlos Somoza, Klara i półmrok
Rok 2006. Artystycznym rynkiem rządzi kierunek zwany hiperdramatyzmem, w którym ludzie stają się dziełami sztuki. Żywe "płótna" można kupić, postawić w galerii lub we własnym salonie, sprzedać, wywieźć do innego kraju, poćwiartować i porzucić w lasku wiedeńskim... Właśnie tam zostaje odnaleziona martwa czternastoletnia modelka, a zarazem zniszczony obraz "Defloracja", autorstwa Bruno Van Tyscha. Rozpoczyna się podwójne śledztwo, prowadzone przez policję i towarzystwo ubezpieczeń dzieł sztuki. Intrygujący thriller o silnym ładunku erotycznym zagłębia się w półmrok natury ludzkiej, docierając do pozornie nieprzekraczalnych granic. To również metafora społeczeństwa, w którym życie i godność tanieją, gdy w grę wchodzą pieniądze lub sława. A tymczasem w Madrycie tytułowa bohaterka Klara marzy o tym, by zostać zauważoną przez malarza geniusza. Jest gotowa całkowicie mu się podporządkować, w zamian za uczynienie z niej wyjątkowego dzieła sztuki...