Trwa ładowanie...
dbyulev
08-03-2011 00:00

Zgrana klasa. Ja - ty - my. Gry i zabawy integrujące zespół klasowy. Poradnik dla klas I - VI szkół podstawowych, ogólnodostępnych

książka
Oceń jako pierwszy:
dbyulev
Zgrana klasa. Ja - ty - my. Gry i zabawy integrujące zespół klasowy. Poradnik dla klas I - VI szkół podstawowych, ogólnodostępnych
Rok wydania
Autorzy
"__wlasne
Źródło: "__wlasne

Zgrana klasa to poradnik o charakterze terapeutycznym zawierający propozycje oddziaływań wychowawczych, które w niekonwencjonalny i ciekawy sposób ułatwiają każdemu wychowawcy tworzenie spójnej grupy. Zastosowanie gier integrujących grupę daje prowadzącemu możliwość wykorzystania ich – poprzez zabawę - do zaplanowanych procesów nauczania. Daje możliwość sprawdzenia rozwoju i stopnia integracji grupy, co ma korzystny wpływ na komunikację, zwiększa poczucie bezpieczeństwa, poprawia nastrój podnosząc tym samym gotowość do współdziałania.
Proponowane przez nas gry i zabawy integrujące zespół klasowy przeznaczone są dla wychowawców i nauczycieli, którzy w sposób szczególny chcą zadbać o właściwą komunikację i wzajemne zrozumienie pomiędzy uczniami zarówno w klasach integracyjnych, jak i ogólnodostępnych. Wybrałyśmy takie gry i zabawy, które każdy nauczyciel może z powodzeniem przeprowadzić w swojej klasie, nie wymagają bowiem dużego nakładu pracy, są proste w przekazie, a co najważniejsze są interesujące dla uczniów i przynoszą oczekiwane efekty. Przedstawione propozycje mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie w trakcie roku szkolnego (np. podczas lekcji wychowawczych) lub wprowadzane jako pojedyncze zabawy uatrakcyjniające zajęcia. Wszystkie zabawy przez kilka lat były realizowane przez nas z różnymi grupami szkolnymi. Niektóre z nich są znane iwykorzystywane w pracy z dziećmi. Dla nas ważne było dostosowanie ich do potrzeb zwłaszcza klas integracyjnych, w których budowanie klimatu zaufania i otwartości ma
szczególny wymiar.
Książka została podzielona na trzy części. W części pierwszej nakreśliłyśmy pokrótce funkcjonowanie ucznia w danych sytuacjach, doświadczenia jakie nabywa w szkole zdobywając nowe spojrzenie na sprawy związane ze szkołą, rówieśnikami i z nim samym. Zwróciłyśmy także uwagę na ogromną wartość codziennego obcowania w grupie biorąc pod uwagę specyfikę grupy integracyjnej.
Część druga to gry i zabawy dla uczniów klas młodszych I - III. Gry i zabawy zostały podzielone na trzy kluczowe działy bliskie każdemu uczniowi: „Szkoła”, „Rówieśnicy”, „Ja”. W części trzeciej zamieściłyśmy gry i zabawy dla uczniów klasIV - VI. „Grupa i ja”, „Uczucia i emocje”, „Stres – agresja - relaks” - to propozycja dla uczniów klas starszych. W sumie 60 interesujących, a zarazem prostych zabaw, które niejednemu wychowawcy ułatwią zintegrowanie zespołu klasowego, co w przypadku zwłaszcza klas integracyjnych jest niezwykle ważne i cenne. W zależności od potrzeb, zaistniałej sytuacji bądź występującego problemu wychowawczego nauczyciel może wybrać interesujący scenariusz i przeprowadzić zabawę w swoim zespole klasowym. Wyniki przeprowadzonych gier i zabaw pozwalają na uzyskanie obrazu i wnikliwe poznanie sytuacji każdego ucznia z osobna i grupy jako całości. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas scenariusze gier i zabaw pozwolą uatrakcyjnić proces dydaktyczno – wychowawczy bardziej integrując uczniów,
wprowadzając jednocześnie atmosferę zrozumienia, tolerancji i akceptacji, która sprzyja procesowi wychowania i nauczania.

Zgrana klasa. Ja - ty - my. Gry i zabawy integrujące zespół klasowy. Poradnik dla klas I - VI szkół podstawowych, ogólnodostępnych
Numer ISBN

978-83-7587-244-6

Wymiary

160x235

Gatunek

Metodyka

Oprawa

1

Liczba stron

128

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dbyulev
dbyulev
dbyulev
dbyulev

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj