Zasada marchewki. Doceniaj i motywuj
Tytuł oryginalny | Carrot principle |
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2009 |
Autorzy | |
Wydawnictwo |
Jak najwybitniejsi menedżerowie wykorzystują docenianie, by kreować większe zaangażowanie, zatrzymywać utalentowanych ludzi i zwiększać efektywność. Przedstawiając wyniki jednego z najszerzej zakrojonych badań, jakie kiedykolwiek zostały podjęte, książka Zasada marchewki udowadnia, że najważniejszą cechą osiągającego sukcesy menedżera jest umiejętność częstego i efektywnego doceniania pracowników. Wykorzystując wyniki niezależnie przeprowadzonych przez HealthStream Research badań, które w okresie 10 lat objęły 200 tys. ludzi i dokonując ich analizy, autorzy bestsellerów i eksperci przywództwa Adrian Gostick i Chester Elton udowadniają, że w sytuacji, gdy menedżerowie w konstruktywny sposób chwalą i nagradzają pracowników i wpływają w ten sposób na ich wyższą efektywność, organizacje osiągają znacznie lepsze rezultaty. Liderzy ci nie zarządzają przy pomocy kija, lecz marchewki i dzięki temu osiągają: Wyższą wydajność Większe zaangażowanie Niższą fluktuację Przy pomocy studiów przypadku dotyczących takich organizacji jak Disney, DHL, KPMG i Pepsi Bottling Company autorzy pokazują, że właściwą metodą stosowania doceniania jest połączenie go z czterema kluczowymi cechami efektywnego lidera. Gostick i Elton przeprowadzają czytelnika przez wszystkie etapy wykorzystania tych prostych w użyciu, lecz jednocześnie niezwykle skutecznych metod stosowanych przez wybitnych menedżerów, których można się łatwo nauczyć i które dają natychmiastowe rezultaty. Na docenienie pracownika nie potrzeba wiele czasu i pieniędzy. Wykorzystanie przedstawionych zasad sprawi, że osiągniesz sukces jako lider, a twój zespół wejdzie na nowy, wyższy poziom efektywności. O AUTORACH Adrian Gostick jest autorem książek uznanych za bestsellery przez „New York Timesa” i wiceprezesem The Carrot Culture Group, oddziału O.C. Tanner Company, który zajmuje się doradztwem i szkoleniami. Takie jego książki jak The 24-Carrot Manager i The Levity Effect sprzedawane są w ponad 50 krajach świata. Chester Elton jest współautorem bestsellerów z serii Marchewki, wykładowcą motywowania i autorytetem w dziedzinie światowych trendów dotyczących kultury organizacyjnej. W O.C. Tanner Company jest konsultantem najwyższego szczebla; pracuje z wieloma firmami z listy Fortune 100 OPINIE Książka łatwa w odbiorze... Zawiera dane potwierdzające silną korelację między docenianiem, a poziomem zwrotu z zainwestowanego kapitału. - "The Wall Street Journal” Fascynująca lektura. Firmy, które doceniają najlepszych są bardziej zyskowne niż te, które tego nie robią… Pełna kreatywnych pomysłów dotyczących nagradzania pracowników. - „Fortune” Gostick i Elton są niekwestionowanymi liderami w dziedzinie motywowania i doceniania pracowników. - John Mullen, dyrektor biura zarządu DHL Express Zarządzanie przez marchewkę jest lekturą obowiązkową dla tych wszystkich, którzy chcą zwiększyć efektywność organizacji dzięki zaangażowanym pracownikom. - Ron Nelson, prezes Avis Budget Group, Inc. Prawdziwy lider wie, dlaczego i kiedy doceniać pracowników. Wykorzystujemy efektywnie tę zasadę zarówno wewnątrz firmy jak i w naszej działalności międzynarodowej. - Stephen R. Covey, autor bestsellera 7 nawyków skutecznego działania Zarządzanie przez marchewkę powinno być lekturą obowiązkową dla każdego prezesa i osób, które chcą nim zostać, dla każdego obecnego i przyszłego menedżera, dla każdego studenta szkół biznesu na całym świecie i każdego trenera koszykówki. Jest to podstawowa pozycja dotycząca doceniania, ucząca nie tylko dlaczego doceniać, ale i szczegółowo pokazująca jak to robić efektywnie. - Scott O’Neil, prezes Madison Square Garden
Numer ISBN | 978-83-61732-33-4 |
Wymiary | 141x218 |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Liczba stron | 264 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze