Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Poszukiwanie i realizacja nowatorskich projektów
Rok wydania | 2013 |
Autorzy |
Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności. Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania innowacyjnego społeczeństwo oraz oczekiwań wobec innowatorów. Autor koncentruje się na zagadnieniach poszukiwania, wdrażania i realizowania innowacyjnych projektów, wyróżniając sześć sfer zarządzania tymi procesami, obejmujących: zmianę strategii, realizację projektów badawczo-rozwojowych, budowanie kompetencji dla innowacji, poszukiwanie okazji do innowacji, bezpieczeństwo własności intelektualnej oraz wspieranie i finansowanie działalności innowacyjnej. Omawia także metody i narzędzia zarządzania innowacjami. W ostatnim rozdziale przedstawiona jest problematyka
diagnozowania i prognozowania funkcjonowania systemu zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie. Do tego celu został wykorzystany autorski model siedmiokąta zarządzania innowacjami, rozpatrywany na przykładzie funkcjonowania sektora teleinformatycznego, ze względu na wysoki poziom jego innowacyjności.
Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty − „kapsułki” − które pozwalają praktycznie spojrzeć na zagadnienie zarządzania innowacjami. Zawierają one przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw oraz znanych innowatorów, mogą stanowić inspirację dla osób poszukujących nowych pomysłów rozwojowych dla swoich firm. Załączniki obejmują formularz identyfikacji innowacji, ankietę umożliwiającą zdiagnozowanie stanu systemu zarządzania innowacjami oraz przykładową procedurę wdrażania innowacji.
Książka adresowana jest do dwóch grup Czytelników: właścicieli, menedżerów i specjalistów nastawionych na tworzenie nowatorskich rozwiązań i kreowanie pomysłów, które wspierałyby rozwój przedsiębiorstwa, oraz pracowników naukowych uczelni wyższych i ośrodków badawczo-rozwojowych i studentów poszukujących aktualnej wiedzy z zakresu szeroko pojętej innowacyjności.
Numer ISBN | 978-83-7561-357-5 |
Wymiary | 155x225 |
Gatunek | Ekonomia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 198 |
Podziel się opinią
Komentarze