Trwa ładowanie...
d2vp7i3
24-07-2011 00:00

Zaniedbane obszary edukacji pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną

książka
Oceń jako pierwszy:
d2vp7i3
Zaniedbane obszary edukacji pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną
Autorzy
"__wlasne
Źródło: "__wlasne

Książka podkreśla potrzebę przeciwdziałania patologiom związanym z procesami marginalizacji i wykluczenia społecznego, które w sferze oświaty należałoby traktować jako marginalizację i wykluczenie edukacyjne. Możemy w niej również odnaleźć rozważania na temat rozumienia samego terminu „nierówności edukacyjnych” oraz tego, co je determinuje.

W kontekście tytułowego zagadnienia – zaniedbań/zaniechań w edukacji – autorka skoncentrowała się na tych nierównościach, które wiążą się z zaniedbaniem szans i potencjału rozwojowego dziecka. Grupy badawczej nie stanowi młodzież utalentowana, wybitnie zdolna, tylko niepełnosprawna umysłowo. Nawiązując do koncepcji M. Kozakiewicza, który podstawę nierówności odnajduje w ekonomicznej, społecznej czy kulturowej odmienności warunków życia, jako teren badań obrane zostało środowisko wiejskie.

Zaniedbane obszary edukacji pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną
Numer ISBN

978-83-7587-222-4

Wymiary

160x235

Gatunek

Metodyka,Psychologia

Oprawa

1

Liczba stron

326

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2vp7i3
d2vp7i3
d2vp7i3