Trwa ładowanie...
d126p6j
03-02-2020 23:43

Zacznij od siebie. Sztuka skutecznej komunikacji

książka
Oceń jako pierwszy:
d126p6j
Zacznij od siebie. Sztuka skutecznej komunikacji
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Wydawnictwo
Seria
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Kiedy Amerykanie pracowali nad swoim programem kosmicznym, uwagę ich przykuł bardzo prozaiczny problem. Jakimi narzędziami mają się posługiwać astronauci, robiąc notatki w stanie nieważkości? Bo ani pióro, ani długopis nie chciały w tych warunkach pełnić swojej funkcji. Badania nad nowym sprzętem do pisania kosztowały miliony dolarów, a dzięki nim dzisiaj posługujemy się przeróżnymi pisakami żelowymi. Ciekawie do tego problemu podeszli Rosjanie. Ich kosmonauci pisali ołówkami. Wiele kluczowych dla ludzkości odkryć było możliwe tylko dlatego, że ktoś szukał zupełnie czego innego, zaczynając od penicyliny, przez kevlar, który początkowo miał służyć do czegoś innego, kończąc na karteczkach post-it. Moim zadaniem jest skłonić Cię, Szanowny Czytelniku, kiedy będziesz czytał ten tekst, abyś zechciał przekonać się o tym, jak ważne dla efektywności Twojej pracy lub tego, czego chcesz uniknąć, jest w pełni świadome podejście do procesu komunikacji. Chciałbym, abyś mógł się przekonać, co takiego możesz znaleźć dla siebie, kiedy zaczniesz już świadomie szukać, bawiąc się jednocześnie tym fascynującym procesem, jakim może być nauka. Będziesz mógł, jeśli uznasz to z jakichś powodów za ważne, popracować nad nowym nawykiem – maksymalnie świadomym sposobem komunikowania się. Wojtek Grad Nie myślisz, jak możesz lepiej zmywać naczynia lub jeszcze bardziej efektywnie wiązać sznurowadła. Kiedyś tam nauczyłeś się tego i robisz to tak samo od lat. Bez refleksji. Nawykowo. Tak samo jest z komunikacją. Nauczyłeś się pewnego sposobu interakcji z otaczającym Cię światem (przyjmijmy, że to właśnie jest definicja komunikacji) i w sposób bardzo nawykowy powielasz te wzorce. To oczywiście nieprawda, przynajmniej nie cała. Jak każdy, masz w swoim repertuarze określoną liczbę wzorców komunikacyjnych, które powielasz. Czy to jednak oznacza, że nie uczysz się nowych? Oczywiście, że nie. Za każdym razem, gdy chcesz wejść do nowej grupy ludzi, dostosowujesz się do obowiązujących w niej standardów komunikacyjnych. Ważne jest, żebyś odpowiedział na pytanie: jak często robisz to świadomie? Jak często zdajesz sobie sprawę, że w grupie społecznej „rodzina” komunikujesz się inaczej niż w grupie społecznej „kumple z pracy” czy „kółko różańcowe”. Kiedy postanowisz zostać „harlejowcem”, to będą Ci potrzebne nowe sposoby komunikacji. Inną sprawą jest, czy szefem gangu motocyklowego może być przewodnicząca kółka różańcowego. Ciekawe, od czego to zależy?

Zacznij od siebie. Sztuka skutecznej komunikacji
Numer ISBN

978-83-7561-121-2

Wymiary

141x218

Oprawa

miękka ze skrzydełkami

Liczba stron

230

Język

polski

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d126p6j
d126p6j
d126p6j
d126p6j
d126p6j

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj