Trwa ładowanie...
21-05-2015 16:23

XV Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu

Najważniejsze wydarzenie w światowej pantomimie. W czerwcu do Dramatycznego przyjadą najwybitniejsi twórcy tego gatunku, m.in.: współpracownik Marcela Marceau - Gregg Goldston, mistrzowie komicznych etiud Bodecker&Neander Company a Alexiej Mironow, związany ze słynnym Cirque Du Solail, wystąpi w komediowej improwizacji. Zobaczymy również spektakl Wrocławskiego Teatru Pantomimy w reżyserii Leszka Mądzika. Czeka nas kilka premier (m. in. nowa produkcja Teatru Warszawskiego Centrum Pantomimy w reżyserii Lionela Menarda) i wielka konfrontacja stylów i technik mimów z całego świata na Wieczorze Współczesnej Pantomimy. Festiwal ma swoją wierną publiczność, a mimowie udowadniają, ze można opowiadać ciekawe historie poza słowami.

XV Międzynarodowy Festiwal Sztuki MimuŹródło:
d4ld08k
d4ld08k
Najważniejsze** wydarzenie w światowej pantomimie. W czerwcu do Dramatycznego przyjadą najwybitniejsi twórcy tego gatunku, m.in.: współpracownik Marcela Marceau - Gregg Goldston, mistrzowie komicznych etiud Bodecker&Neander Company a Alexiej Mironow, związany ze słynnym Cirque Du Solail, wystąpi w komediowej improwizacji. Zobaczymy również spektakl Wrocławskiego Teatru Pantomimy w reżyserii Leszka Mądzika. Czeka nas kilka premier (m. in. nowa produkcja Teatru Warszawskiego Centrum Pantomimy w reżyserii Lionela Menarda) i wielka konfrontacja stylów i technik mimów z całego świata na Wieczorze Współczesnej Pantomimy. Festiwal ma swoją wierną publiczność, a mimowie udowadniają, ze można opowiadać ciekawe historie poza słowami.
“MARCEL” Teatr Warszawskiego Centrum Pantomimy – Polska

Premiera spektaklu w reżyserii Lionela Menarda

Jest styczeń 1991 kiedy prezentuję Marcelowi Marceau swoją etiudę reżyserską. Ma to być krótki mimodram opowiadający o życiu lokalnej szkoły na przedwojennej wsi.

- Jak ją zatytułowałeś? - zapytał

d4ld08k

- "Klasa" proszę pana.

Doskonale pamiętam tę ciszę, która zapadła, Mistrz wrócił myślami do swojego dzieciństwa, przeczuwał u kresu tej pięknej epoki tragiczny ciąg dalszy. Wojna miała wszystko unicestwić.

- Lionel, byłoby dobrze gdyby na końcu tej sztuki dzieci dorosły, potem postarzały się i wtedy przypomniały sobie o straconych złudzeniach z młodości.

To musiało bardzo leżeć mu na sercu, bo długo zachęcał mnie do kontynuowania tej pracy. Aby oddać mu hołd, wskakuję do tej rzeki... wyobrażam sobie jego przenikliwe spojrzenie i lekki uśmiech. "Klasa" nazywa się dzisiaj "Marcel", Panie Marceau, wyruszamy...- mówi Lionel Menard

d4ld08k

Scenariusz i reżyseria:* Lionel Menard*

Asystent reżysera: Paulina Staniaszek

Scenografia/ kostiumy: Lionel Menard**

Oprawa muzyczna:* Franck Gervais*

Występują:* Ewelina Grzechnik, Marta Grądzka, Paulina Szczęsna, Paweł Kulesza, Ireneusz Wojaczek, Bartłomiej Ostapczuk.*

*Teatr Warszawskiego Centrum Pantomimy *jest grupą teatralną tworzoną przez aktorów od lat związanych z Warszawskim Centrum Pantomimy. Spektakle Teatru realizują twórcy sztuki pantomimy z całego świata. Dzięki połączeniu umiejętności aktorów oraz wyobraźni i doświadczenia zapraszanych twórców staramy się ukazać, jak wiele Sztuka Pantomimy ma do zaoferowania współczesnemu widzowi

d4ld08k

Spektakl powstał w koprodukcji z Teatrem Dramatycznym m. st. Warszawy

www.mimowie.pl

„BON VOYAGE” Aleksiej Mironow – Rosja / Niemcy

Spektakl Aleksieja Mironowa „Bon Voyage” prezentowany jest przez mima, klauna rozbudzającego w widzach całe spektrum uczuć, od wybuchów śmiechu po refleksyjny smutek. Mironow balansuje na granicy zakłopotania i komizmu, poezji i codzienności. Jego postaci często znajdują się w dziwnych miejscach i nietypowych sytuacjach. Jego komiczne występy oczarowały publiczność teatralną, kabaretową i festiwalową na całym świecie. Niekończąca się improwizacja, nowe akcenty i niespodziewany rozwój zdarzeń składają się na doskonałe i jedyne w swoim rodzaju połączenie.

Aleksiej Mironow to światowej sławy klaun, który występował m.in., w słynnym Cirque de Soleil. Wykształcił unikalny styl, dzięki któremu dotarł na światowy szczyt współczesnej komedii fizycznej i klaunady.

d4ld08k

“WEEPING IN SILENCE” Gregg Goldston - USA

Zapomniane wspomnienia samobójczych chwil

W roku 2015 Gregg Goldston obchodzi 40. rocznicę pracy scenicznej. Jego nowy spektakl, „Weeping in Silence” („Łkając w ciszy”), który powstał z tej okazji jest autoportretem Goldstona.

„Weeping in Silence” to czarna komedia, czy może lepiej... komediowy koszmar. Spektakl pokazuje historię życia. Czas teraźniejszy miesza się ze wspomnieniami i snem na jawie. Goldston w charakterystyczny dla siebie sposób łączy pantomimę klasyczną z tańcem współczesnym i baletem.

d4ld08k

Gregg Goldston pierwsze kroki stawiał u Richmonda Sheparda; uczył się także u Moni Yakim oraz Stefana Niedziałkowskiego, a w końcu także współpracował ze swoim wzorem - Marcelem Marceau. Od ponad 35 lat Gregg występuje jako solista w USA, Azji i Europie, w unikalny sposób łącząc balet i taniec współczesny. Założył również wędrowny siedmioosobowy zespół The Invisible People oraz trio The Funny Bones z siedzibą na Manhattanie. W 1980 roku założył szkołę dla mimów The Goldston School for Mimes - intensywny program letnich szkoleń w Gambier w stanie Ohio. Szkoła organizowała seminaria z udziałem Marcela Marceau, Stefana Niedziałkowskiego, jak również letnie sezony przedstawień pantomimy. Obecnie szkoła działa pod nazwą The School for Mime Theatre. W 2005 roku Gregg zaczął prowadzić warsztaty w Warszawie.

„ZUZANNA I STARCY” Wrocławski Teatr Pantomimy - Polska

Spektakl w reżyserii Leszka Mądzika, z muzyką Jana A. P. Kaczmarka

Fascynacja kobietą i jej urodą, tym, co jak magnes irracjonalnie każe się w niej zatracić, jest naturalną sferą pojęcia pożądania. Takie uczucie wyzwala u dwóch starców, sędziów z Babilonu, Zuzanna – piękna i bogobojna córka Chikiasza. Szukali okazji i możliwości, by dziewczynę zdobyć, jednak lojalność wobec męża kazała wiernej kobiecie odrzucić zaloty. Starcy uczucie niespełnionej żądzy zamienili w oskarżenie o cudzołóstwo, które w tamtej obyczajowości równało się wyrokowi śmierci. Od fałszywego osądu ratuje Zuzannę prorok Daniel.

d4ld08k

(img|569288|center)

Zuzanna i starcy – bezsłowny obraz, wypełniający czas spektaklu, jest próbą zajrzenia do tych pokładów ludzkiej wrażliwości i namiętności, które wyzwalają zachowania i postawy człowieka, w różnych porach jego wieku, wobec kobiety. Kobiety, która swoją tajemnicą i erogennością prowadzi w świat, gdzie rozsądek i zasady spalają się, jak bohaterowie przywołanych wydarzeń. Te rozżarzone węgle pragnień, pożądań, a nade wszystko spełnień potrafią zamienić w popiół jego autorów. – mówi Leszek Mądzik

scenariusz, reżyseria, scenografia i kostiumy: Leszek Mądzik
muzyka: Jan A. P. Kaczmarek
obsada: Izabela Cześniewicz, Agnieszka Dziewa, Aneta Piorun, Artur Borkowski, Mateusz Kowalski, Radomir Piorun, Krzysztof Roszko, Mariusz Sikorski, Krzysztof Szczepańczyk

WIECZÓR WSPÓŁCZESNEJ PANTOMIMY

Wieczór teatralny, który stał się tradycją naszego Festiwalu. Pomyślany jako konfrontacja różnych technik, stylów i form w teatrze pantomimy. Do udziału w prezentacjach zostali zaproszeni artyści pochodzący z różnych miejsc na świecie, którzy zaprezentują charakterystyczne dla ich pracy krótkie formy teatralne. Ten wieczór swój ostateczny kształt nabiera na kilka godzin przed samą prezentacją. Wieczór, w którym zobaczymy kilkudziesięciu artystów będzie spektaklem ukazującym różne oblicza współczesnej pantomimy.

„ANDRE&DORINE” Kulunka Theatre Company - Hiszpania

W małym pokoju, w którym na ścianach wiszą pamiątki, rozbrzmiewają dźwięki maszyny do pisania i wiolonczeli. To André i Dorine, para w podeszłym wieku, która – jak wiele im podobnych – popada w rutynę i zaniedbanie. Niegdyś pełni namiętności, stają się sobie coraz bardziej obojętni. Wydarzy się jednak coś, co przełamie tę monotonię.Tych dwoje musi przypomnieć sobie, jaka miłość łączyła ich kiedyś, by mogła ona nadal trwać.

„André i Dorine” wystawiano wiele razy na scenach Hiszpanii, Ameryki Południowej, USA, Chin i Europy. W ciągu 3 lat spektakl można było oglądać w 22 krajach na 3 kontynentach. Zdobył on nagrodę na Birmingham European Theatre Festival w 2011 r. oraz na La Habana International Theatre Festival (Kuba).

(img|569287|center)

Reżyseria: Iñaki Rikarte
Autorzy: José Dault, Garbiñe Insausti, Iñaki Rikarte, Edu Cárcamo, Rolando San Martín
Obsada: José Dault, Garbiñe Insausti, Edu Cárcamo

Muzyka: Yayo Cáceres**

Kulunka Theatre Company utworzona została w 2010 roku przez Garbiñe Insausti oraz Jose Daulta – młodych, ale już bardzo doświadczonych artystów teatralnych. Członkowie zespołu eksperymentowali z różnymi rodzajami języka scenicznego, ale nie zapomnieli o idei teatru tętniącego życiem, współczesnego, mającego odniesienie do rzeczywistości. „Nasze maski – szczegółowe, ekspresyjne, pełne życia – otwierają drzwi wyobraźni i przenoszą nas do świata, w którym wszystko jest możliwe”.- mówią twórcy

„TIMELAPSE” Bodecker&Neander Company Francja / Niemcy

Maleńka górska wioska zamieszkiwana była przez 8 mieszkańców.
Każdemu z nich doskwierała samotność. Pewnej czerwcowej nocy wydarzyło się coś niezwykłego. Spadł śnieg.

Powiedzielibyście: śnieg, cóż to nadzwyczajnego w górskiej wiosce?

- ale padało nieprzerwanie przez wiele lat.

Powiedzielibyście: a cóż to takiego bajkowego?
- Cóż, mieszkańcy tej wioseczki spali przez te lata i wszyscy śnili sen.
Pozwólcie że wam go opowiemy.

Bodecker & Neander Compagnie**

W 1996 roku, ukończywszy studia w Ecole Internationale de Mimodrame de Paris pod dyrekcją Marcela Marceau, Wolfram von Bodecker i Alexander Neander powołują do życia Théâtre Mimo Magique. Od 2006 roku posługują się nazwą Compagnie Bodecker & Neander. Ich pierwszy spektakl zatytułowany „Silence” wygrywa nagrodę publiczności Berlin Audience Award, a kolejna produkcja, „Out of the blue” odnosi sukces zarówno wśród publiczności jak i krytyków. Para artystów prezentuje koncepcję „koncertu wizualnego”: podczas wspólnych występów z dużymi zespołami muzyków, jak np. Suttgarter Kammerorchester, londyński Arditti Quartet czy lipski Gewandhaus-Oktett, przed widzami odkrywają nowe, fascynujące połączenie pantomimy i muzyki. Podczas licznych światowych tournee Compagnie Bodecker & Neander przemierzają Europę, Azję, Amerykę Północną i Południową. Dzięki uniwersalnemu wymiarowi teatru wizualnego tej pary mimów, są oni szczególnie cenionymi gośćmi na międzynarodowych festiwalach. We współpracy z reżyserem Lionelem Ménardem
zespół przedstawia musical „Bonjour Monsieur Satie!”– spektakl oparty na muzyce francuskiego kompozytora Erika Satie, będący hołdem dla jego życia i twórczości.

W lutym 2009 roku zespół odpowiada na życzenie publiczności: przedstawienie „Silence”, które okazało się sukcesem i weszło już do klasyki Europejskiego teatru pantomimy, doczekało się godnego następcy w postaci spektaklu „Deja-vu?”.

Od 2012 roku możemy oglądać najnowsze dzieło duetu Bodecker/Neander „OPUS 4”, od 2013 spektakl „Follow Light” a od 2014 "The best of..", teraz czas na „Timelapse”.

Program 15 edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Mimu 5-14 czerwca 2015r. Teatr Dramatyczny

5.06 (Pt.) g.19.00 *„*MARCEL” – Teatr Warszawskiego Centrum Pantomimy

-Scena Na Woli Teatru Dramatycznego

6.06 (Sb.) g.19.00**„BON VOYAGE” Aleksiej Mironow – Rosja / Niemcy

-Scena Na Woli Teatru Dramatycznego* 7.06 (Ndz.) g.19.00 „*WEEPING IN SILENCE” Gregg Goldson – USA

-Scena Na Woli Teatru Dramatycznego

9. 06 (Wt.) g. 19:00 „ZUZANNA I STARCY”
Przed spektaklem spotkanie z Leszkiem Mądzikiem i Zbigniewem Szymczykiem

11.06(Czw.) g.19.00 “WIECZÓR WSPÓŁCZESNEJ PANTOMIMY” – skład międzynarodowy

-Scena Na Woli Teatru Dramatycznego

13.06 (Sb.) **g,19.00 “ANDRE & DORINE” Kulunka Theatre Company – Hiszpania

-Scena Na Woli Teatru Dramatycznego

14.06(Ndz.) g.19.00 “TIMELAPSE” – Bodecker & Neander Company – Niemcy / Francja

-Scena Im. G.Holoubka Teatru Dramatycznego

Bilety:

22 632 24 78

www.bilety.teatrdramatyczny.pl

d4ld08k
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ld08k

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj