Wzrost. Ideały jako siła napędowa rozwoju i wzrostu rentowności najwybitniejszych firm świata
Tytuł oryginalny | Grow: How Ideals Power Growth and Profit at the World’s Greatest Companies |
Rok wydania | 2011 |
Autorzy |
Książka w umiejętny sposób wplata ponadczasowe prawdy o ludzkim zachowaniu i wartościach w praktyczny model biznesowy, który opisuje, w jaki sposób można odkrywać, budować, upowszechniać, tworzyć i oceniać swój ideał. Odwołując się do barwnych historii z własnego doświadczenia, a także przyglądając się z bliska sukcesom marek takich jak Pampers, Discovery Channel, Jack Daniel’s czy Zappos, autor książki Wzrost łamie dla nas szyfr sukcesu w biznesie XXI wieku.
Dziesięcioletnie badanie, które doprowadziło do odkrycia sekretu wzrostu i rentowności Firmy, które koncentrują się na podnoszeniu jakości życia ludzi, odnotowują wzrost na poziomie trzykrotnie wyższym niż konkurencja i uzyskują wyniki znacznie powyżej średniej rynkowej. Dominują w swoich kategoriach i mogą maksymalizować zyski w długim okresie.
- Na podstawie wyjątkowej dziesięcioletniej analizy wzrostu 50 tysięcy marek Jim Stengel pokazuje, że w przypadku pięćdziesięciu najlepszych firm świata – tak zróżnicowanych jak Method, Red Bull, Lindt, Petrobras, Samsung, Discovery Communications, Visa, Zappos oraz Innovent – występuje zależność przyczynowo-skutkowa pomiędzy umiejętnością odwoływania się do podstawowych ludzkich emocji, nadziei, wartości i poczucia sensu a wynikami finansowymi. Z badania wynika, że w pierwszej dekadzie XXI wieku inwestycja w te firmy – w grupę „Stengel 50” – przyniosłaby czterokrotnie wyższy zwrot niż inwestycja w spółki S&P 500.
- Książka Wzrost opiera się na bezprecedensowych badaniach empirycznych, dla których impulsem stały się obserwacje firm rozwijających się szybciej niż P&G (Stengel prowadził je jako globalny dyrektor ds. marketingu firmy Procter & Gamble). Po odejściu ze stanowiska w 2008 roku Stengel, we współpracy z globalną firmą badawczą i konsultingową Millward Brown Optimor, opracował założenia nowego projektu badawczego. Badanie to miało na celu analizę zależności między zaangażowaniem, lojalnością i skłonnością klientów do promowania marki a wynikami finansowymi firmy w dziesięcioletnim okresie.
Numer ISBN | 978-83-7746-413-7 |
Wymiary | 175x240 |
Gatunek | Ekonomia,Biznes |
Oprawa | 7 |
Liczba stron | 330 |
Podziel się opinią
Komentarze