Trwa ładowanie...
d36mdvk
07-08-2013 00:00

Wprowadzenie do pedagogiki porównawczej. Teoria i praktyka europejska

książka
Oceń jako pierwszy:
d36mdvk
Wprowadzenie do pedagogiki porównawczej. Teoria i praktyka europejska
Autorzy
Inne
Źródło: Inne

Pozycja prezentuje teoretyczne i metodologiczne problemy pedagogiki porównawczej, przedstawia jej teorie, koncepcje oraz rys historyczny, a także znaczenie i funkcje. Opisuje także europejską politykę kształcenia, zasady polityki edukacyjnej i rozwojowe tredny kształcenia w krajach UE.

Ludzie już od epoki antycznej interesowali się tym, jak kształcą się ludzie innych narodów, jak owo kształcenie organizują i jakim celom ono służy. Owo zainteresowanie wypływa z rozpoznania, że rozwój cywilizacji ludzkiej jest kierowany tym, czego i jak ludzie uczą się w swoich instytucjach kształcących. Jest oczywiste, że systemy edukacyjne w różnych krajach także współtworzą osobowości ludzi oraz los całych narodów – stąd tak wielkie zainteresowanie edukacją. Z drugiej strony owo zainteresowanie motywowane jest zrozumieniem, że kształcenie w ramach jednego kraju czy regionu rozwija się i wzbogaca tym, co użytecznego potrafią reprezentanci danego kraju czy regionu rozpoznać i przyjąć z edukacji realizowanej w innym państwie.

Wprowadzenie do pedagogiki porównawczej. Teoria i praktyka europejska
Numer ISBN

978-83-62329-89-2

Wymiary

160x230

Gatunek

Rodzina, macierzyństwo i wychowanie

Oprawa

1

Liczba stron

280

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d36mdvk
d36mdvk
d36mdvk