Trwa ładowanie...
d1iqj8i
15-04-2010 00:00

Wpływ mediów. Konteksty społeczno-edukacyjne

książka
Oceń jako pierwszy:
d1iqj8i
Wpływ mediów. Konteksty społeczno-edukacyjne
Autorzy
Inne
Źródło: Inne

Powszechnie uważa się, że wpływ mediów masowych jest rodzajem oszustwa. Mówiąc o oddziaływaniu mediów używa się zwykle sformułowań w rodzaju: manipulacja, dominacja, władza, ubezwłasnowolnienie, kłamstwo, uprzedmiotowienie, kontrola społeczna i wielu jeszcze innych pojęć - zwykle o pejoratywnym znaczeniu.

Książka próbuje uporządkować zakres zjawisk wpływu mediów, przenosząc problem tego zjawiska z obszaru mediów na osobę wystawioną na ich wpływ. Praca skupia się na tych wątkach, w których odbiorca przekazu jest niemal ubezwłasnowolniony. Książka jest zilustrowana omówieniami filmów reklamowych jako typowych przekazów zawierających figury perswazyjne, co stanowi w niniejszym tekście egzemplifikację realizowanych przez media reguł wpływu. Jest to bardzo istotna publikacja m.in. z tego względu, iż wskazuje na ważną rolę komunikacji medialnej w procesie wychowania.

Książka może zainteresować zarówno osoby zawodowo zajmujące się kształceniem medialnym, jak i osoby interesujące się problematyką komunikacji masowej i jej oddziaływania.

Wpływ mediów. Konteksty społeczno-edukacyjne
Numer ISBN

978-83-7308-889-4

Wymiary

160x235

Gatunek

Ekonomia,Psychologia

Oprawa

1

Liczba stron

204

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1iqj8i
d1iqj8i
d1iqj8i