Wielka trójka i inni. Sto lat amerykańskiego samochodu
| Rok wydania | 1997 |
| Autorzy | |
| Wydawnictwo |
„Wielka Trójka i inni. 120 lat amerykańskiego samochodu” przedstawia historię wynalazców, inwestorów, spekulantów i kanciarzy, którzy stworzyli najpotężniejszą gałąź amerykańskiej gospodarki. Historia zaczyna się w XIX wieku od niedoskonałych konstrukcji pionierów, poprzez pierwsze konstrukcje aut popularnych i luksusowych, po wielki sukces Forda i jego aut, które malowane były nie tylko na czarno.
Autor opisuje zmagania Forda i Chevroleta, stworzenie General Motors i wyścig o palmę pierwszeństwa na szybko rosnącym rynku motoryzacyjnym. W latach 30. działała już „Wielka Trójka”, czyli General Motors, Ford i Chrysler, a w jej cieniu funkcjonowali mniejsi producenci. Ich kres nastąpił w latach 50., a ostatni niezależny American Motors zwinął żagle pod koniec lat 80. Książka pokazuje także powody, dla których koncerny z USA nie pokonały producentów japońskich.
W książce nie zabrakło opowieści (oraz ilustracji) o „ogoniastych” modelach z lat 50., „muskularnych” autach z kolejnej dekady i sportowych maszynach takich jak Mustang, Camaro, Corvette i Viper.
| Numer ISBN | 83-7180-008-8 |
| Wymiary | 125x195 |
| Gatunek | Motoryzacja,Literatura faktu,Historia powszechna,Motoryzacja,Literatura faktu,Historia powszechna |
| Oprawa | 6 |
| Liczba stron | 28 |
| Inne wydania | Gdańsk - 2012-11-04 |
Podziel się opinią
Komentarze