Wejście Polski do strefy euro a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw
Autorzy |
Podstawową przesłankę podjęcia prezentowanego problemu badawczego stanowi chęć uzupełnienia i wzbogacenia dyskusji toczącej się nad kwestią przystąpienia Polski do strefy euro. Cechą tej toczącej się w Polsce dyskusji jest wyraźna koncentracja uwagi na zagadnieniach makroekonomicznych. Jest to zrozumiałe i uzasadnione. Mniej zrozumiały i mało uzasadniony wydaje się jednak być praktyczny brak refleksji i pogłębionych badań na temat mikroekonomicznych uwarunkowań procesu integracji walutowej, a przecież przystąpienie Polski do strefy euro będzie oznaczało dla polskich przedsiębiorstw zmianę niektórych uwarunkowań i czynników rozwoju. Wprowadzenie wspólnej waluty zmieni perspektywę i strategię działania krajowych przedsiębiorstw. W związku z tym, głównym celem badania była ocena prawdopodobnego wpływu przyjęcia przez Polskę wspólnej waluty euro na międzynarodową konkurencyjność i internacjonalizację polskich przedsiębiorstw. Badanie obejmowało przegląd literatury teoretycznej oraz badania empiryczne. Badania
empiryczne zostały przeprowadzone w formie bezpośrednich wywiadów z przedstawicielami 230 przedsiębiorstw z całej Polski.
Autorzy badania zdają sobie sprawę z tego, że postrzeganie przyszłego świata gospodarczego przez menedżerów jest obciążone licznymi ograniczeniami i nie wnioskują o to, aby absolutyzować wyniki przeprowadzonych poszukiwań. Prezentowane wyniki mogą być wartościowym uzupełnieniem prac badawczych przyjmujących całkowicie odmienną perspektywę.
Numer ISBN | 978-83-7641-424-9 |
Wymiary | 155x230 |
Gatunek | Literatura popularnonaukowa,Socjologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 278 |
Podziel się opinią
Komentarze