Targowisko różności
Rok wydania | 2001-05-18 |
Autorzy |
Targowisko to nie targ czy jarmark. To nie tylko miejsce spotkania kupców, sprzedawców, sprzedawczyków i klientów. Targowisko to pewna metaforyczna sytuacja kontaktów między ludźmi, powiązań o zabarwieniu moralnym, emocjonalnym, estetycznym. Na targowisku przecież się targuje: zachwala, negocjuje, kupuje, płaci. Tu rzeczy, dobra i usługi zmieniają właścicieli. Każdemu zależy, by sprzedać jak najdrożej, by kupić jak najtaniej. To także gra - emocjonująca, wabiąca, urzekająca. Czasami nawet gra o życie, czasami - o śmierć.
Anna Zadrożyńska, antropolog kultury, profesor w katedrze Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego, proponuje czytelnikowi refleksje nad kulturą współczesną, wizją świata, kulturowym sensem seksualności, uczuć, młodości, starości. Analizuje zjawiska chamstwa, agresji, ekologicznych marzeń.
Czytelnik napotka tu pytania, które autorka zostawiła bez odpowiedzi; trzeba je samemu przemyśleć.
Numer ISBN | 83-7163-210-X |
Wymiary | 125x200 |
Gatunek | Kulturoznawstwo i antropologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 286 |
Podziel się opinią
Komentarze