Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny
Autorzy |
Kompleksowe opracowanie problemów argumentacji z punktu widzenia logiki, retoryki, językoznawstwa i psychologii. Niezbędny dla studentów, wykładowców, nauczycieli logiki i retoryki. Lektura obowiązkowa dla dziennikarzy, prawników, polityków, przedstawicieli reklamy, marketingu i PR. Pomocny filozofom, duchownym i wszystkim zainteresowanym: teorią i praktyką argumentacji; krytycznym myśleniem, tropieniem błędów logicznych; zagadnieniami dialogu, dyskusji, debaty; związkami logiki i retoryki z argumentowaniem; sposobami przekonywania, perswazji, prowadzenia sporów; psychologią przekonań. Słownik zawiera: terminy i definicje teorii argumentacji; 683 hasła opisowe z zasadami erystyki, negocjacji, wystąpień publicznych oraz psychologii przekonywania; wiele wyrazistych przykładów ze współczesnej prasy, telewizji, literatury pięknej pokazujących jak skutecznie argumentować, a czego się wystrzegać; dziesiątki rozpatrywanych schematów argumentacyjnych; przystępne â nawet dla zdeklarowanego humanisty â
wprowadzenie w logikę formalną; przewodnik tematyczny, który umożliwia szybkie wyszukiwanie haseł powiązanych tematycznie; bibliografia, wybór zwrotów i sentencji łacińskich; przewodnik i indeks umożliwiające szybkie wyszukiwanie informacji. Pozycja pionierska na polskim rynku wydawniczym dzięki swej interdyscyplinarności (wypełnia lukę między logiką formalną a retoryką). Jeśli chcesz rozwinąć swoje umiejętności przemawiania, negocjowania i perswazji - ten słownik: pomoże Ci dobrać i uporządkować argumenty; wyjaśni, jak i kiedy skutecznie je przedstawić; uchroni przed pułapkami w rozumowaniu; podpowie, kiedy Twój rozmówca się myli.
Numer ISBN | 83-01-14289-8 |
Wymiary | 175x250 |
Gatunek | Słowniki,Słowniki |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 386 |
Inne wydania | Warszawa - 2013-01-15 |
Podziel się opinią
Komentarze