Szkolne spotkania z literaturą
Autorzy |
Kolejny tom z serii Edukacja nauczycielska polonisty stawia pytanie o to, jak pracować z lekturą szkolną, by praca ta zachęcała młodych ludzi do sięgania po lektury pozaszkolne, by uczyła dokonywania wyborów i czerpania przyjemności ze spotkania z literacką przygodą.
Autorzy włączają się w ważne aktualnie dyskusje o potrzebie istnienia konieczności ciągłej weryfikacji praktyk czytania lektur szkolnych, tak by przełamać uczniowską obojętność w przygotowaniach do rozpoznawania konwencji, stylów, gier literackich, kształceniu gotowości do odbioru nowych zjawisk kulturowych, sposobach czytania literatury najmłodszej, budzącej wiele kontrowersji obecności e-fikcji na lekcji języka polskiego i roli nauczyciela jako pośrednika między uczniem, a przywołaną przez dzieło literacką tradycją.
Numer ISBN | 978-83-242-0685-8 |
Wymiary | 135x205 |
Gatunek | Humanistyka,Wokół literatury |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 252 |
Podziel się opinią
Komentarze