Supermarketyzacja. Religia i obyczaje seksualne młodzieży w kulturze konsumpcyjnej
Autorzy |
Wzorce kultury konsumpcyjnej odnajdujemy dziś nie tylko w miejskiej przestrzeni, na reklamowych billboardach czy w centrach handlowych. Są obecne nie tylko w wypełnionym kartami kredytowymi portfelu, nie tylko w feerii towarów na sklepowych półkach czy w szaleństwie sezonowych wyprzedaży. Dotarły już do tych rejonów kultury, których o związek z konsumeryzmem nigdy byśmy nie podejrzewali.
Można wręcz powiedzieć, że supermarketyzuje się cała kultura. Konsumenckie schematy postępowania i myślenia widać choćby w wychowywaniu dzieci, w edukacji, w życiu seksualnym, a nawet w Kościele, ponieważ supermarketyzacji ulega także sfera przeżyć religijnych. Książka poświęcona jest mechanizmom i efektom owej supermarketyzacji na polu religii i seksualności. A przyglądamy się tym mechanizmom przez pryzmat zachowań ludzi młodych, ponieważ są one, zdaniem socjologów, świetnym prognostykiem tego, co się jeszcze w kulturze zachodniej wydarzy.
Numer ISBN | 978-83-229-2894-3 |
Wymiary | 140x200 |
Gatunek | Psychologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 204 |
Podziel się opinią
Komentarze