Trwa ładowanie...
d1d9elp
25-05-2012 00:00

Strategie marketingowe w instytucjach kultury

książka
Oceń jako pierwszy:
d1d9elp
Strategie marketingowe w instytucjach kultury
Rok wydania
Autorzy
"__wlasne
Źródło: "__wlasne

Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych w Polsce, w tym w sferze kultury wysokiej. Najważniejsza z nich to prywatyzacja przejawiająca się m.in. w przekazaniu samorządom większości publicznych instytucji kultury. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów — głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (non profit) i prywatnego.

W instytucjach kultury, które przyjęły orientację rynkową, niezbędne okazało się zatem określenie potrzeb rynku docelowego i dostosowanie do nich komponentów marketingu-mix przy jednoczesnym aktywnym kreowaniu potrzeb za pomocą określonych instrumentów marketingowych. Równie istotne stało się przyjęcie długofalowego spojrzenia na potrzeby społeczeństwa i w konsekwencji strategicznego podejścia do podejmowanych działań marketingowych. Podstawą funkcjonowania instytucji kultury jest bowiem nie tylko upowszechnianie wybranych przez kierownictwo określonych dzieł sztuki, lecz także respektowanie woli słuchaczy w procesie podejmowania decyzji.

Strategie marketingowe w instytucjach kultury
Numer ISBN

978-83-208-1982-3

Wymiary

145x205

Gatunek

Kultura i sztuka,Organizacja i zarządzanie,Ekonomia,Biznes

Oprawa

1

Liczba stron

236

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1d9elp
d1d9elp
d1d9elp