Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2004 |
Autorzy | |
Wydawnictwo |
Książka przeznaczona jest dla tych wszystkich, których interesują komunikacyjne aspekty wychowania człowieka, a szczególnie dla nauczycieli wszystkich typów szkół, wychowawców, rodziców i studentów. Składa się z trzech części złożonych z siedmiu rozdziałów. W części pierwszej Autorka prezentuje perspektywę teoretyczną, która stanowi odniesienie dla problematyki badawczej (definicja rozmowy, jej cechy i struktura, związek doświadczeń, wychowania i rozwoju jednostki, przegląd klasyfikacji metod wychowawczych pod kątem umiejscowienia wśród nich metody rozmowy). Część druga zawiera opis koncepcji badań empirycznych. Przedstawiono tu również zastosowaną w badaniach metodę, techniki badawcze oraz organizację i przebieg badań. W trzeciej części książki zaprezentowano m. in. wykorzystanie rozmowy w trakcie lekcji oraz rozmów indywidualnych nauczyciel-uczeń.
Numer ISBN | 978-83-7308-441-4 |
Wymiary | 160x230 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 212 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze