Brak wydawniczych hitów na miarę Pamięci i tożsamości Jana Pawła II czy Kodu Leonarda da Vinci Dana Browna sprawił, że w ubiegłym roku łączne przychody wydawców spadły o 5 proc., do 2,34 miliarda złotych - informuje „Rzeczpospolita”.
Wprawdzie średnia cena książki zwiększyła się prawie o jedną dziesiątą - do 32,6 zł, ale firmy ograniczyły liczbę oferowanych tytułów.
Po raz pierwszy od połowy lat 90., gdy wystartował ranking „Rzeczpospolitej”, na rynku ukazało się mniej niż 20 tysięcy pozycji. Na pierwsze miejsce wróciły giełdowe Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, detronizując Reader's Digest, które pozycją lidera rankingu „Rzeczpospolitej” cieszyło się tylko przez ubiegły rok. Na dalszych miejscach nie ma istotnych zmian. Zajmują je Świat Książki, Wolters Kluwer i PWN.
W 2006 r. największy wzrost sprzedaży miały wydawnictwa fachowe i dziecięce. Spadła sprzedaż książek religijnych. Najlepiej sprzedającą się pozycją był kolejny tom o Harrym Potterze, a jego wydawca - Media Rodzina – odnotował rekordowy wzrost przychodów - o140 proc.