Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole
Autorzy |
Jak - w stanie kryzysu czytelnictwa, atrofii wartości, upadku autorytetu intelektualisty i wielu przeobrażeń społeczno-kulturowych obniżających rangę lektury - uczyć czytania? Jak temu czytaniu przywrócić dwa zanikające, a niezbędne elementy: przyjemność i odpowiedzialność Książka, przeplatając dyskurs naukowy i dydaktyczny, stara się zarówno poszerzyć kompetencje nauczyciela o przemyślenia przydatne w nauczaniu literatury, wzbogacić jego "warsztat badacza", przybliżyć refleksje teoretycznoliterackie możliwe do aplikacji w szkolnych spotkaniach z lekturą, jak i zwrócić uwagę a te aspekty filozofii edukacji, które dopominają się zmian w podejściu tak do ucznia, jak i do dzieła literackiego.
Numer ISBN | 978-83-242-0996-5 |
Wymiary | 135x205 |
Gatunek | Metodyka,Literaturoznawstwo |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 420 |
Inne wydania | - 2009-03-10 |
Podziel się opinią
Komentarze