Progymnasmata w teorii i praktyce szkoły humanistycznej od końca XV do połowy XVIII wieku
Autorzy |
Mimo wieloznaczności rzeczownika progymnasmata w pismach powstających w wiekach od XV do XVIII termin ten był jednak kojarzony głównie z ukształtowanym ostatecznie w dobie późnego Antyku przez Teona z Aleksandrii (I w. po Chr.), Hermogenesa (między II a IV w.), Mikołaja z Myry (V w.), a przede wszystkim przez Aftoniosa z Antiochii (druga połowa IV w.) określonym typem podręczników oraz ćwiczeń retorycznych.
Cechą wyróżniającą owe retoryczne progymnasmata jest z jednej strony ich rudymentarny, szkolny charakter, z drugiej zaś gradacja trudności wprowadzanego materiału.
(z wprowadzenia)
Numer ISBN | 978-83-231-2201-2 |
Wymiary | 170x240 |
Gatunek | Metodyka,Literaturoznawstwo |
Oprawa | 3 |
Liczba stron | 360 |
Inne wydania | - 2009-01-23 |
Podziel się opinią
Komentarze