Trwa ładowanie...
23-03-2017 11:28

Programy o poezji i literaturze przyciągają przed telewizory miliony widzów

Chińska telewizja znalazła doskonały sposób na zwiększenie swojej oglądalności, która przy okazji realnie wpływa na wzrost sprzedaży książek. Teleturniej koncentrujący się na znajomości poezji bije rekordy popularności.

Programy o poezji i literaturze przyciągają przed telewizory miliony widzówŹródło: Getty Images
d4ld08k
d4ld08k

Chińska telewizja znalazła doskonały sposób na zwiększenie swojej oglądalności, która przy okazji realnie wpływa na wzrost sprzedaży książek. Teleturniej koncentrujący się na znajomości poezji bije rekordy popularności.

„Konferencja Chińskiej Poezji” to najnowszy hit stacji CCTV, który zgromadził przed telewizorami miliony widzów, obserwujących zmagania uczestników biegłych w znajomości chińskiej poezji. Zwyciężczynią niedawno zakończonej drugiej edycji programu została Wu Yishu, 16-letnia licealistka z Szanghaju, która pokonała setkę uczestników w wieku od 7 do 70 lat. Co ciekawe, do konkursu stanęli przedstawiciele rozmaitych branż: inżynierowie, studenci, rolnicy, lekarze, redaktorzy, kurierzy, a nawet zagraniczni miłośnicy chińskiej poezji z Singapuru, Tajlandii i USA.

Popularność programu odnotowały nie tylko władze stacji, ale także właściciele księgarń. Zhang Lei z Shanxi Book Building zdradził, że po emisji teleturnieju udało im się sprzedać ponad 50 tomików poezji w jedno popołudnie. W jego księgarni pojawiła się nawet specjalna sekcja poświęcona „Konferencji Chińskiej Poezji”. *- Sprzedaż tomików poetyckich wzrosła od tego czasu o 20-30 procent *– mówił Lei.

Podobny wzrost sprzedaży odnotowała sieciowa platforma Dangdang. Chińczycy kupujący książki przez internet sprawili, że na liście 20 bestsellerów aż 30 procent to publikacje z działu poezji.

d4ld08k

Chińska telewizja poszła za ciosem i po nieoczekiwanym sukcesie „Konferencji Chińskiej Poezji” przedstawiła kolejny program poświęcony literaturze. „Czytelnicy” nie są co prawda teleturniejem, jednak przyciągają przed telewizory równie wielką publiczność co poprzedni hit CCTV. Formuła nowego programu opiera się na zapraszaniu do studia rozmaitych gości (biznesmenów, lekarzy, aktorów, a także „zwykłych” ludzi), którzy opowiadają o swoich ulubionych dziełach literackich, a następnie czytają wybrany fragment.

„Czytelnicy” są emitowani w najlepszym czasie antenowym, czyli w soboty i niedziele o 20:00. Zhu Dongli, kierownik programu, sugeruje, że „Czytelnicy” są doskonałą alternatywą dla popularnych na całym świecie reality shows. - Mamy zbyt wiele programów poświęconych czystej rozrywce. Za bardzo skupiamy się na osobistym życiu gwiazd i zbyt rzadko pokazujemy poważną kulturę – skwitował Dongli.

/jz/

d4ld08k
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ld08k

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj