Trwa ładowanie...
d1ge2k4
30-01-2020 18:26

Pomocy - konflikty!. Koncepcje - ćwiczenia - metody praktyczne

książka
Oceń jako pierwszy:
d1ge2k4
Pomocy - konflikty!. Koncepcje - ćwiczenia - metody praktyczne
Tytuł oryginalny

Konzepte - Ubungen - Praktische Methoden

Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Wydawnictwo
Seria
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Ta książka powstała jako odpowiedź na liczne wołania o pomoc, z którymi się autor książki zetknął w czasie swojej pracy jako doradca do spraw rozwiązywania konfliktów w organizacjach. W praktyce zawodowej autor obserwuje stale rosnącą ilość sprzeczności, napięć i tarć. I wciąż dochodzi do wniosku, że wielu ludzi jest wobec takich konfliktów zupełnie bezradnych i że w większości przypadków organizacje nie są w wystarczającym stopniu przygotowane do konstruktywnego radzenia sobie z konfliktami.

Pomocy - konflikty!. Koncepcje - ćwiczenia - metody praktyczne
Numer ISBN

978-83-7587-010-7

Wymiary

165x242

Oprawa

twarda

Liczba stron

184

Język

polski

Fragment

Szkoła waldorfska działa obecnie już od ponad osiemdziesięciu lat. Właściwa jest jej szczególnego rodzaju instytucja nauczyciela, który przez wiele lat prowadzi dzieci w jednej klasie, nauczając przy tym wszystkich ważnych przedmiotów. To nauczanie odbywa się w formie cykli zajęć tematycznych. Każdego ranka nauczyciel staje zatem przed klasą i przez kilka tygodni omawia z dziećmi materiał z zakresu jednego przedmiotu. Komuś nieobeznanemu z ta formą nauczania natychmiast nasuwa się parę zasadniczych pytań: Jakże to może funkcjonować? Czy nauczyciel nie jest po prostu przeciążony, gdy tak rok w rok musi nauczać coraz to nowych przedmiotów? I jak to wygląda w kontekście stosunków społecznych w klasie? Czy aby nie powstają zbyt silne związki i zależności, które mogą niekorzystnie wpływać na samodzielność ucznia? Krótko mówiąc: odnośnie tego modelu nauczyciela wychowawcy istnieje wiele pytań i wątpliwości. To właśnie aktualność tych kwestii skłoniła naszego nieżyjącego już kolegę z Ośrodka Badań Pedagogicznych przy Związku Szkół Waldorfskich, Georga Kniebe, by zwrócić się do Helmuta Ellera, długoletniego, doświadczonego nauczyciela wychowawcy, z pytaniem, czy nie zechciałby podjąć się przedstawienia stanu faktycznego w postaci relacji z praktyki pedagogicznej. W ten sposób powstał tekst, który naświetla i opisuje całe bogactwo nowych form nauczycielskiej egzystencji, i to w piękny, przystępny i sugestywny sposób. Szczególne podziękowania należą się Autorowi za to, że w nie porusza wyłącznie kwestii związanych z przyjemnymi zadaniami nauczyciela, lecz pisze też o tych trudnych i uciążliwych momentach. Nawet konflikty między uczniami a nauczycielami oraz między nauczycielami a rodzicami nie zostają pominięte, lecz przedstawione z całą rzetelnością – jako oczywista część współczesnej pracy pedagogicznej. Kluczową rolę odgrywa przy tym ukazanie, jak ważna jest praca nauczyciela nad samym sobą – i tu także pojawia się wiele istotnych informacji. Czytelnik niemal przy okazji dowiaduje się też wielu pouczających rzeczy zarówno o organizacji zajęć lekcyjnych, jak też o strukturze i treściach dydaktycznych klas I-VIII. Powstaje w ten sposób spójny obraz, który może być przydatny nie tylko rodzicom, lecz także nauczycielom doskonalącym swój warsztat. Za tę świetną pracę składamy serdeczne podziękowania Helmutowi Ellerowi, który z perspektywy nauczyciela w stanie spoczynku dokonał tej retrospekcji, wzbogacając swe doświadczenia o mądrość, jaką niesie ze sobą wiek dojrzały. Stefan Leber Stuttgart, lato 1998

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ge2k4
d1ge2k4
d1ge2k4