Pomiar efektywności procesu kształcenia w publicznym szkolnictwie akademickim
Rok wydania | 2010 |
Autorzy |
Monografia poświęcona prezentacji problemów efektywności oraz narzędzi umożliwiających jej pomiar w uczelniach publicznych. Odwołując się do literatury i prac własnych, autorka przedstawia wyniki przeprowadzonych wielowymiarowych badań empirycznych, obejmujących 59 publicznych uczelni akademickich podległych MNiSW, związanych z problematyą pomiaru efektywności procesu dydaktycznego od strony nakładów i efektów.
Badania zostały zaprogramowane, a ich wyniki przedstawione z podziałem na kapitał ludzki, zasoby majątkowe i zasoby finansowe. Kolejne rozdziały książki zostały poświęcone efektywności jako zasadniczemu zagadnieniu rozpatrywanemu przez autorkę - od podejścia teoretycznego, przez analizę kontekstu międzynarodowego, z przywołaniem przykładów siedmiu krajów (w tym pięciu europejskich) do zasadniczej części pracy, czyli koncepcji pomiaru efektywności procesu kształcenia w polskim publicznym szkolnictwie wyższym.
Tytuł otwiera nowe możliwości rozwiązywania trudnych problemów budżetowania procesu kształcenia w uczelniach publicznych z uwzględnieniem jego efektywności, a zatem odwołania się do efektów kształcenia. Podejście takie jest niezwykle aktualne w kontekście Krajowych Ram Kwalifikacji.
Numer ISBN | 978-83-229-3191-2 |
Wymiary | 125x195 |
Gatunek | Organizacja i zarządzanie,Metodyka |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 276 |
Podziel się opinią
Komentarze