Teologiczny kamuflaż
Wyszedłszy z Egiptu, Mai opowiada o przybyciu świętego Pawła do Efezu, miasta Artemidy, utrzymującego się głównie z produkcji i sprzedaży dewocjonaliów oraz turystyki pielgrzymkowej. Autor dowodzi, że współczesny obraz Maryi Dziewicy naznaczony jest wieloma elementami pogańskimi - Maryję nazywa nawet panią minister ds. rodziny. Przygląda się zmianom świąt ku czci pogańskich matek, między innymi świętu Ceres, które chrześcijanie zaadaptowali jako Święto Ofiarowania Pańskiego (Matki Boskiej Gromnicznej).
Zdaniem Maia teologia Maryi Dziewicy to nic innego, jak kamuflaż kultów Wielkiej Bogini, Inanny, Demeter, Astarte i Kybele, wielkich chtonicznych bogiń. Chwilę później dodaje, że chrześcijańska teologia Matki i Syna została ukształtowana na podłożu spekulacji na temat Izydy i Horusa.