pedagogika. Dziecko w świecie wartości. Tom 1. Część pierwsza. Aksjologiczne barwy dziecięcego świata.
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2010 |
Autorzy | |
Wydawnictwo |
Książka jest 14 tomem z serii "Nauczyciele-nauczycielom". Ujmuje ona problematykę wartości w szerokim zakresie. Ukazuje ich znaczenie dla edukacji, wydobywa istotne cechy samego pojęcia "wartości", przedstawia „typy omówień” funkcjonujące w literaturze i mowie potocznej, systematyzuje klasy wartości i przybliża, na podstawie wnikliwie opracowanych wyników badań, aksjologiczne barwy dziecięcego świata. To właśnie może stanowić o jej sile oddziaływania i użyteczności w wychowywaniu zarówno w szkole, jak i rodzinie. Końcowa część książki prezentuje sposoby wprowadzania dziecka w świat wartości rodzinnego domu, w którym stanowią one "nieodzowną busolę życia”.Część pierwsza jest syntetycznym ujęciem dotyczącym sposobów definiowania pojęcia „wartości” i poszukiwania jego istotnych cech z punktu widzenie różnych dyscyplin naukowych. Akcentuje znaczenie rozpoznawania i wyjaśniania wartości za pomocą odpowiednio dobranych technik i narzędzi.Część druga akcentuje nieobecne jak dotąd w pedagogicznej aksjologii widzenie świata wartości przez dzieckoCzęść trzecia prezentuje cechy rodziny jako pierwotnego środowiska życia, w którym dziecko przyswaja pewne wartości, zaś wybory, których musi dokonywać dziecko, mogą być tylko wówczas korzystne, jeżeli będą prowadzić do samoakceptacji i więzi z podstawowymi wartościami: miłością, życzliwością i zrozumieniem.
Numer ISBN | 978-83-7587-232-3 |
Wymiary | 176x250 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 220 |
Język | polski |
Podziel się opinią
Komentarze