Trwa ładowanie...
d19cv8r
31-01-2020 17:58

Odkryjmy Montessori raz jeszcze... Program wychowania przedszkolnego

książka
Oceń jako pierwszy:
d19cv8r
Odkryjmy Montessori raz jeszcze... Program wychowania przedszkolnego
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

„Program wychowania przedszkolnego..” został opracowany w oparciu o teoretyczne założenia pedagogiki Marii Montessori. Zamierzeniem zespołu redakcyjnego było dostosowanie treści pedagogiki M. Montessori do współczesnych warunków i wymogów wychowania przedszkolnego oraz integracja treści stricte montessoriańskich z innymi ale istotnymi aspektami wychowania , jak np.: bezpieczeństwo, aktywność ruchowa, adaptacja, integracja, wychowanie przez sztukę, ekologia, wychowanie patriotyczne. Warto nadmienić, iż w dotychczasowej ofercie wydawniczej brakowała opracowania, które uwzględniałoby kryteria pracy z małym dzieckiem według idei M. Montessori.

Odkryjmy Montessori raz jeszcze... Program wychowania przedszkolnego
Numer ISBN

978-83-7308-836-8

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

126

Język

polski

Fragment

Główne cele Programu, nawiązujące bezpośrednio do założeń pedagogiki M. Montessori, są następujące: - zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa i pełnej akceptacji; - budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby; - rozwijanie samodzielności i koordynacji wzrokowo-ruchowej dziecka; - poznawanie świata na podstawie polisensorycznego doświadczania i eksperymentowania; - zdobywanie umiejętności porozumiewania się w sposób werbalny i niewerbalny; - doskonalenie umiejętności porządkowania, klasyfikowania i liczenia; - budzenie zainteresowania rzeczywistością przyrodniczą, społecznokulturową i techniczną; - poznawanie wartości uniwersalnych, takich jak: dobro, piękno, prawda, miłość; - wyrażanie twórczej postawy w rożnych formach dziecięcej ekspresji; - wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie; - angażowanie rodziny dziecka w proces jego wychowania. Pozostają one również w korelacji z celami określonymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych formach wychowania przedszkolnego. Zakładają one: wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji; budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe; kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek; rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi; stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych; troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych; budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych; wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne; kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej; zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d19cv8r
d19cv8r
d19cv8r