Trwa ładowanie...
d241hfg
17-04-2012 00:00

Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki

książka
Oceń jako pierwszy:
d241hfg
Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki
Rok wydania
Autorzy
Wydawnictwo
"__wlasne
Źródło: "__wlasne

Antologia ta stanowi wybór najnowszych tekstów poświęconych tytułowej problematyce. Składają się na nie zamówione teksty polskich autorów i tłumaczenia fragmentów zagranicznych prac.

Antologia zawiera cztery tłumaczenia tekstów zagranicznych, oraz dziesięć nowych artykułów polskich autorów. Jest to zapis stanu dyskursu wokół sektorów kultury i przemysłów kreatywnych. Zakres szczegółowych zagadnień jest dosyć szeroki, podobnie jak zainteresowania autorów.

Czas bezkrytycznego zachwytu nad przemysłami kultury w Wielkiej Brytanii dawno już minął. Takie wnioski płynął z lektury dwóch tekstów brytyjskich autorów. Chris Bilton w wyważony sposób pisze o retoryce kreatywności i różnych sposobach prowadzenia polityki w obszarze kultury. Keith Negus i Mark Pickering zastanawiają się nad miejscem prawdziwej twórczości w przemysłach kultury, gdzie lwia część zysków trafia do kilku międzynarodowych korporacji.

Czytając polskie teksty, zawarte w antologii, przekonamy się, że obszar, na którym spotykają się kultura, gospodarka i technologia tętni życiem. Wzajemne relacje są nieoczywiste, a pojawienie się nowych mediów dodatkowo skomplikowało sytuację. Obok tekstów Przemysława Kieliszewskiego i Andrzeja Klasika, poświęconych przemysłom kultury w ogóle, znajdują się rozdziały opisujące bardziej konkretne, a zarazem nowsze zjawiska, m.in. nowe media, o których piszą Alek Tarkowski i Mirosław Filiciak, czy branding narodowy, analizowany przez Magdalenę Zdrodowską.

Antologia „Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki” zainteresuje przede wszystkim ekspertów specjalizujących się w tytułowej tematyce. Wymaga od czytelnika samodzielności w myśleniu i podstawowej przynajmniej znajomości tematu. Komentuje aktualne problemy i oferuje nowatorskie ujęcia teoretyczne. Jest lekturą obowiązkową dla wszystkich, którzy chcieliby uczestniczyć w polskiej dyskusji o przemysłach kreatywnych.

Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki
Numer ISBN

978-83-61587-35-4

Wymiary

175x245

Gatunek

Kultura i sztuka,Ekonomia,Biznes

Oprawa

1

Liczba stron

246

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d241hfg
d241hfg
d241hfg
d241hfg
d241hfg

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj