USA, Waszyngton: The Lost Symbol, nowa powieść Dana Browna, wystawiona na półkach w waszyngtońskiej księgarni
Robert Booth pisze dla „Guardiana” o wojnie cenowej, jaka rozpętała się w dniu premiery.
Powieści Dana Browna sprzedały się dotychczas w Wielkiej Brytanii za 63 miliony funtów. Kod Leonarda da Vinci sprzedano w ponad 5 milionach egzemplarzy i zarobił 28 milionów funtów.
Entuzjazm księgarzy, którzy cieszą się, że nowa powieść Browna przyciągnie klientów, powstrzymała wojna cenowa, która rozpoczęła się w dniu premiery. Asda i Tesco obcięły ceny powieści z 18,99 do 15 funtów za książkę w twardej oprawie, Waterstones oferował książkę o połowę tańszą, zaś Borders dawał 30% zniżki – zauważa Robert Booth.
- To dobrze, że książka staje się takim newsem. Jednak z każdym wielkim bestsellerem pojawia się wojna cenowa, której skutkiem jest to, że branża nie zarabia tyle, ile mogłaby na tak cennym produkcie – mówi cytowany przez Robert Bootha Tim Godfray, dyrektor wykonawczy Booksellers Association.