No logo
Tytuł oryginalny | No Logo: 10th Anniversary Edition with a New Introduction by the Author |
Rok wydania | 1999 |
Autorzy |
Podstawowe przesłanie Klein brzmi: chociaż nie poddane niczyjej kontroli międzynarodowe korporacje, wobec bezsilności rządów poszczególnych państw, w coraz większym stopniu sprawują bezpośrednią kontrolę nad naszą "globalną wioską", ich władza nie jest nieograniczona. Z dnia na dzień rośnie ilość niezależnych środowisk, które zniecierpliwione arogancją koncernów aktywnie sprzeciwiają się ich polityce i odnoszą na tym polu znaczące sukcesy (np. w 1999 r. wielotysięczne protesty alterglobalistów zablokowały podpisanie Wielostronnego Układu o Inwestycjach, który umocniłby wszechwładzę korporacji).
Esencją książki jest analiza wszelkich form obywatelskiego sprzeciwu - od twórczych ataków na reklamy, poprzez bojkoty określonych towarów i pozwy sądowe, po wywieranie wpływu na władze lokalne. Autorka nie tylko się im wnikliwie i krytycznie przygląda, ale też zachęca do aktywnego włączenie się w te działania.
Numer ISBN | 83-88612-77-8 |
Wymiary | 140x210 |
Gatunek | Literatura faktu,Literatura faktu,Literatura faktu |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 512 |
Inne wydania | Warszawa - 2016-04-09, Warszawa - 2014-02-22 |
Podziel się opinią
Komentarze