Mikroekonomia
Tytuł oryginalny | Microeconomics and Behaviour: Study Guide |
Autorzy |
Dlaczego producenci wyposażenia łazienek na środku ceramicznych pisuarów umieszczają wizerunek much? Dlaczego często dajemy prezenty, a nie gotówkę? Dlaczego niektóre parki rozrywki pobierają wyłącznie opłatę za wstęp, a nie wymagają płacenia za korzystanie z żadnych atrakcji, nawet tych, do których ustawiają się długie kolejki? Dlaczego nieśmiałość często jest atrakcyjną cechą? Dlaczego ludzie biorą udział w wyborach prezydenckich? Dlaczego standardowa skrzynia biegów ma pięć biegów, podczas gdy automatyczna - tylko cztery? Dlaczego w latach siedemdziesiątych XX wieku w publicznych toaletach zastąpiono suszarki do rąk papierowymi ręcznikami?
Jeden z nielicznych na naszym rynku podręczników podstawowego kursu mikroekonomii. Autor, chcąc ukazać potęgę i uniwersalność ekonomicznego sposobu myślenia, osadził je wśród różnorodnych przykładów i zastosowań, z których wiele dotyczy sytuacji dobrze znanych studentom z ich własnych doświadczeń. Wiele rozdziałów rozpoczyna się anegdotą, zawierającą prezentację problemu lub pytania, a zakończonych jest zbiorami zadań o różnym stopniu trudności. W książce znajdują się rozdziały niespotykane w dotychczasowej literaturze przedmiotu: dotyczące na przykład znaczenia altruizmu, teorii gier lub poruszające zagadnienia współczesnych zagrożeń cywilizacyjnych, które mogą stanowić interesujące wprowadzenie do dyskusji.
Numer ISBN | 978-83-60083-69-7 |
Wymiary | 165x235 |
Gatunek | Ekonomia |
Oprawa | 6 |
Liczba stron | 720 |
Podziel się opinią
Komentarze