Trwa ładowanie...
d1tfos9
03-02-2020 07:16

Metody komunikacji i Media. Edukacja i gospodarka w kontekście procesów globalizacji

książka
Oceń jako pierwszy:
d1tfos9
Metody komunikacji i Media. Edukacja i gospodarka w kontekście procesów globalizacji
Forma wydania

Książka

Rok wydania
Autorzy
Wydawnictwo
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Publikacja Edukacja i gospodarka w kontekście procesów globalizacji stanowi taką właśnie wypowiedź, związaną z analizą aksjologiczną fundamentów edukacji i gospodarki, przestrzenią i dynamiką przemian cywilizacyjnych. Ukazano w niej światową przestrzeń gospodarczą i edukacyjną w warunkach kształtujących się procesów globalizacji, zwłaszcza rewolucji informacyjno-komunikacyjnej, a także problematykę ogromnych szans i zagrożeń humanistycznych wymiarów edukacji. Ważne są przedstawione w książce relacje zachodzące między edukacją a gospodarką oraz oczekiwania wynikające z dokonanych analiz, a także wskazania, jakie wartości promują i kształtują systemy edukacji, a jakie systemy gospodarki. Jaka jest i jaką ma się stawać edukacja w społeczeństwie uczącym się, w społeczeństwie wiedzy i w społeczeństwie sieci? Jakie są możliwości świadomego kształtowania relacji między wzrostem gospodarczym a dbałością o środowisko naturalne i zdrowie człowieka? Analizy i przemyślenia będące treścią publikacji skłaniają do uściślenia intencji leżących u jej podstaw: Więcej gospodarki w edukacji i edukacji w gospodarce. Z recenzji: Praca zbiorowa […] związana jest tematycznie z istotnym i aktualnym społecznie oraz perspektywistycznie rosnącym znaczeniowo zagadnieniem wiązania edukacji z gospodarką w okresie rozwoju procesów globalizacji. Zagadnienie to jest jeszcze słabo zaakcentowane w dorobku naukowym w dziedzinie literatury z nauk społecznych, w tym przede wszystkim z pedagogiki. Należy więc przyjąć z uznaniem inicjatywę przygotowania i opublikowania tej pracy zbiorowej […]. Książka, jak piszą Redaktorzy, „stanowi wypowiedź […] związaną z analizą aksjologiczną fundamentów edukacji i gospodarki, przestrzenią i dynamiką przemian cywilizacyjnych”. Wypowiedź ta nie wyczerpuje wszystkich składników i uwarunkowań oraz diagnoz i prognoz dotyczących problematyki wiązania edukacji z gospodarką w dobie globalizacji, ale stanowi liczący się, zarówno w wymiarze naukowym, jak i praktycznym, głos polskich uczonych, wywołujący potrzebę refleksji i dyskusji. Z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Stanisława Palki

Metody komunikacji i Media. Edukacja i gospodarka w kontekście procesów globalizacji
Numer ISBN

978-83-7850-691-1

Wymiary

160x235

Oprawa

miękka

Liczba stron

380

Język

polski

Fragment

Od Redaktorów Powiązanie edukacji i gospodarki w kontekście procesów globalizacyjnych to istotne cechy współczesnego świata, a ich konsekwencje szczególnie dotykają środowiska rozwoju i życia człowieka. Kontekst globalizacji jest znaczącym składnikiem opisu procesów ujednolicenia kultur, produkcji, procesów i przemian dyscyplin informacyjno-technologicznych. Jego obecność jest kluczowa dla rozwijających się społeczeństw wiedzy, społeczeństw uczących się czy społeczeństw sieci. Globalizacja jest złożoną siłą. Wpływając na środowisko społeczne współczesnego człowieka, stanowi jedno z głównych wyzwań, przed którymi on staje. Dzieje się to przez zmianę warunków życia społeczeństw, w których – obok niebywałego postępu technologicznego i wzrostu możliwości produkcyjnych –nierozwiązane pozostają wielkie problemy ludzkości. Procesy globalizacji tworzą warunki, w których to, co było i jest, zmienia wartość – zyskuje lub traci, jest bezpieczniejsze lub bardziej zagrożone, utrzymuje swój byt lub przestaje istnieć. Tworzą warunki, w których następuje między innymi przewartościowanie struktur i funkcji edukacji oraz gospodarki. Edukacja jest potężną siłą twórczą jednostek i społeczeństw, siłą obecną we wszystkich formach ich życiowej aktywności. Nie jest sprawą wyłącznie tradycyjnie pojmowanych systemów oświaty, ale także każdego człowieka (uczenie się przez całe życie), każdej instytucji (uczące się organizacje) i każdego społeczeństwa jako całości (uczące się społeczeństwa). O edukacji powinni się więc wypowiadać nie tylko przedstawiciele i pracownicy resortu oświaty, ale także – koniecznie – przedstawiciele wszystkich innych sfer życia społecznego. Człowiek jest istotą gospodarującą – wytwarzając, zarządzając i konsumując, uczy się i rozwija. Określone działy gospodarki stanowią o materialnych i kulturowych fundamentach jego życia. Stąd też ma prawo i obowiązek wypowiadania się o gospodarczych potrzebach i aspektach swego życia, o zarządzaniu zasobami, które tworzy i którymi dysponuje, o podstawowych potrzebach zaspokajanych przez gospodarkę, a także o zagrożeniach wynikających dla niego z jej funkcjonowania.

Recenzja

Praca zbiorowa […] związana jest tematycznie z istotnym i aktualnym społecznie oraz perspektywistycznie rosnącym znaczeniowo zagadnieniem wiązania edukacji z gospodarką w okresie rozwoju procesów globalizacji. Zagadnienie to jest jeszcze słabo zaakcentowane w dorobku naukowym w dziedzinie literatury z nauk społecznych, w tym przede wszystkim z pedagogiki. Należy więc przyjąć z uznaniem inicjatywę przygotowania i opublikowania tej pracy zbiorowej […]. Książka, jak piszą Redaktorzy, „stanowi wypowiedź […] związaną z analizą aksjologiczną fundamentów edukacji i gospodarki, przestrzenią i dynamiką przemian cywilizacyjnych”. Wypowiedź ta nie wyczerpuje wszystkich składników i uwarunkowań oraz diagnoz i prognoz dotyczących problematyki wiązania edukacji z gospodarką w dobie globalizacji, ale stanowi liczący się, zarówno w wymiarze naukowym, jak i praktycznym, głos polskich uczonych, wywołujący potrzebę refleksji i dyskusji. Z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Stanisława Palki

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1tfos9
d1tfos9
d1tfos9