Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008
Rok wydania | 2012 |
Autorzy |
Głównym tematem podejmowanym w książce jest proces mediatyzacji polityki podczas amerykańskiej kampanii prezydenckiej 2008 roku i właśnie z nim związana jest podstawowa hipoteza badawcza: media masowe w relacjach z polityką zdobywają pozycję centralną i od nich w większym stopniu zależy, jak te stosunki przebiegają. Chcąc rozbudować to założenie, można wskazać kilka hipotez pomocniczych, które pozwolą na uzyskanie pełnego obrazu mediatyzacji polityki. Po pierwsze, wpływ mediów masowych na system polityczny jest największy na poziomie struktur systemu, co znajduje później odzwierciedlenie w ich funkcjach. Po drugie, media wprowadzają własną logikę – medialną – w funkcjonowanie systemu politycznego, który – dążąc do medialnej obecności – działa według tych „wytycznych”. Po trzecie, media – posługując się określonymi stylami i tematami relacji – konstruują medialną rzeczywistość polityczną, z której społeczeństwo czerpie wiedzę na temat polityki.
Numer ISBN | 978-83-231-2888-5 |
Wymiary | 160x225 |
Gatunek | Media,Polityka |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 248 |
Podziel się opinią
Komentarze