Media, wartości, wychowanie
Autorzy |
Głównym celem publikacji jest poznanie wartości przekazywanych przez współczesną polską prasę młodzieżową oraz telewizję publiczną i komercyjną, określenie tendencji zmian w mediach pod względem propagowanych przez nie stylów życia oraz relacji pomiędzy światem przedstawionym a rzeczywistością społeczno-kulturową. Dodatkowym celem jest zbadanie związków pomiędzy cechami poszczególnych kategorii czasopism, takimi jak: dostępność, wielkość nakładu, zrozumiałość tekstów, przekazywane wartości, poznanie funkcji, jakie pełni telewizja w wychowaniu dziecka w rodzinie, oraz ustalenie potencjalnych zagrożeń. Ważnym zagadnieniem z punktu widzenia pedagogicznego jest poznanie problemów dotyczących miejsca i roli telewizji w wychowaniu dziecka we współczesnej rodzinie polskiej. Dotychczas w Polsce przeprowadzono niewiele badań oddziaływania telewizji na dziecko w kontekście rodzinnych, domowych warunków jej odbioru.
Książka wypełnia lukę wiedzy na temat miejsca i roli mediów drukowanych oraz elektronicznych w życiu współczesnego człowieka. Publikacja może być pomocna w opracowaniu praktycznych wskazówek dotyczących edukacji medialnej oraz propozycji nowych problemów badawczych obejmujących recepcję czasopism i telewizji przez młodych odbiorców.
Numer ISBN | 978-83-7308-440-7 |
Wymiary | 160x240 |
Gatunek | Psychologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 368 |
Podziel się opinią
Komentarze