Media globalne
Tytuł oryginalny | Understanding Global Media |
Rok wydania | 2007 |
Autorzy |
Całościowy i aktualny przegląd zagadnień związanych z produkcją i odbiorem mediów na całym świecie. Poruszane w książce zagadnienia obejmują:
- historyczny rozwój nowych mediów oraz zmiany, jakie nastąpiły w sektorze mediów za sprawą globalizacji;
- różnice pomiędzy funkcjonowaniem usług medialnych na poszczególnych rynkach regionalnych i narodowych;
- sposoby adaptacji na świecie takich programów, jak Big Brother czy Milionerzy, oraz czynniki lingwistyczne i kulturowe wpływające na odbiór formatów tych programów;
- zakres i funkcjonowanie regulacji dotyczących globalnych organizacji medialnych.
Terry Flew prezentuje teorie na temat globalizacji na tle nowych, interdyscyplinarnych perspektyw naukowych.
John Sinclair, Uniwersytet w Melbourne
Media globalne to wszechstronna analiza procesów produkcji i cyrkulacji informacji oraz kultury podejmowana z różnych perspektyw: polityki i ekonomii politycznej, kulturoznawstwa, antropologii, przemysłów kultury. [...] Autorka przedstawia media globalne jako narzędzia komunikacji i źródła informacji, a także jako narzędzia do budowania ponadnarodowych społeczności w cyberprzestrzeni, zwraca uwagę na media jako nową przestrzeń, w której użytkownicy lokują zasoby informacji, wiedzy, kultury, a zarazem korzystają z zasobów kreowanych przez innych użytkowników.
Z recenzji Kazimierza Krzysztofka, SWPS w Warszawie
Numer ISBN | 978-83-233-2885-8 |
Wymiary | 170x230 |
Gatunek | Literatura popularnonaukowa,Psychologia,Socjologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 304 |
Podziel się opinią
Komentarze