Media a polityka
Autorzy | |
Wydawnictwo |
Relacje między mediami a władzą polityczną zawsze były, są i będą ciekawym tematem badawczym. Media dają władzom politycznym ogromną siłę wpływu na społeczeństwo, ułatwiając legitymizację, sprawowanie i utrzymanie władzy nad nim. Jednak wolność mediów jest warunkiem koniecznym właściwego ich działania. Umożliwia im to ich publiczność, której zaufanie jest dla ich bytu kluczowe. Szczególnie w społeczeństwach demokratycznych media muszą zachować swoją niezawisłość polityczną, by nie stracić wiarygodności.
Kreują więc podmiotowość publiczności, bo ona ma wpływ na kształt funkcjonowania wszystkich form władzy politycznej, sprawowanej w imieniu obywateli. Sytuacja ta musi rodzić konflikty na linii media - polityka. Tym kwestiom poświęcono eseje i artykuły zamieszczone w tej pracy. Są to interesujące i ciekawe analizy sieci powiązań, zachodzących w stosunkach między władzą a mediami, szczególnie w najnowszej historii Polski, pojawiającymi się po transformacji ustrojowej w roku 1989. Media uwolniły się, przecież od paraliżu cenzury, ale zostały poddane rygorom gry demokratycznej i rynkowej, bo taka jest natura współczesnej demokracji.
Autorzy książki z wnikliwością, niekiedy sarkazmem, ale i humorem, przedstawiają te kwestie, nie tylko w sferze oddziaływań między polityką a starymi mediami, ale również w wymiarze tej części życia politycznego, które obecnie przenosi się już w przestrzeń wirtualną nowych mediów.
Numer ISBN | 978-83-605-8306-7 |
Wymiary | 146x210 |
Gatunek | Psychologia,Eseje |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 288 |
Podziel się opinią
Komentarze