Trwa ładowanie...
d2dx1s4
12-02-2014 00:00

Maybelline. Historia rodziny, która stworzyła Maybelline

książka
Oceń jako pierwszy:
d2dx1s4
Maybelline. Historia rodziny, która stworzyła Maybelline
Tytuł oryginalny

The Maybelline Story: And the Spirited Family Dynasty Behind It

Rok wydania
Autorzy
Inne
Źródło: Inne

Wciągająca powieść biograficzna, napisana przez dziedziczkę imperium, prezentuje kulisy budowania marki, która odniosła imponujący sukces na międzynarodowym rynku. „Maybelline” to prawdziwa historia o determinacji w spełnianiu marzeń, burzliwych romansach i rodzinnych konfliktach ze skandalami i największymi gwiazdami Hollywood w tle.

Kiedy Mabel Williams przygotowuje lukier, ogień przypala jej rzęsy i brwi. Przyglądając się z przerażeniem strzępkom włosów, młoda dziewczyna postanawia sięgnąć po “sekret z haremu”. Specjalnie przygotowaną miksturą odmalowuje brakującą oprawę oczu na wzór kobiet orientu, ale także podziwianych aktorek. Niezwykłą odmianą na twarzy Mabel zachwyca się jej brat Tom. Dzięki zabiegowi odkrywa, że magicznym kluczem do osiągnięcia hollywoodzkiego piękna jest właśnie głębia podkreślonego oka. To wydarzenie rozpoczyna jego prawdziwie amerykańską przygodę od pucybuta do milionera, wytrwałego i zdolnego biznesmena oraz twórcy jednego z najbardziej spektakularnych sukcesów finansowych w historii.

Historia Maybelline to opowieść o rodzinie uwikłanej w kłamstwa, sekrety i romanse. Osią powieści jest relacja braci - zagubionego, niepewnego siebie Prestonem oraz zdolnego i wytrwałego Tomem. Na ich drodze pojawia się kobieta, Evelyn Williams, która zostaje żoną Prestona. Darzy jednak namiętnym uczuciem obu mężczyzn, a jeszcze bardziej kocha ich majątek i status.

Podróż w głąb dziejów globalnej marki rozpoczyna się na rolniczych terenach Kentucky, wiedzie do owładniętego przez gangsterów Chicago, filmowego Hollywood czasów międzywojnia i dociera do lat 70. XX wieku. Tom Williams buduje firmę w burzliwym okresie wojennym oraz w trakcie przemian sytuacji społeczno-obyczajowej kobiet. Wybitny biznesmen wprowadził nowatorskie rozwiązania w zarządzaniu przedsiębiorstwem, czyli analizę rynku, dzięki czemu zaobserwował, że to kobiety stanowią jego siłę napędową. Tom jako pierwszy zastosował popularne dziś techniki reklamy – rozumiejąc siłę marketingową gwiazd, uczynił aktorki filmowe wizytówką marki oraz promował sprzedawane produkty w telewizji. Był także pionierem w propagowaniu idei społecznej odpowiedzialności biznesu, zachęcając do nabywania obligacji wojennych. To dzięki awangardowej postawie i nietuzinkowej osobowości Toma Williamsa marka odniosła ogromne powodzenie na międzynarodowym rynku. Maybelline to porywająca opowieść o wielkim sukcesie i spełnionych
marzeniach, które nie zawsze przynoszą szczęście.

Autorkami książki są Sherrie Williams, wnuczka Evelyn i Prestona, oraz Bettie Youngs. Powieść jest oparta na materiałach zbieranych przez Sharrie Williams przez trzydzieści lat – fotografiach, wspomnieniach oraz odkrywanych przez nią tajemnicach rodziny. Praca nad powieścią była częścią jej poszukiwania własnej tożsamości oraz istoty życiowych potknięć. Biografia ukazuje jak wielki sukces odbił się na życiu rodziny, której losy splotły się także z gwiazdami Hollywood. Zagraniczna prasa uznała powieść za „wyśmienitą” (Harper's Baazar), „pochłaniającą” (New York Post), „dogłębnie zabawną i namiętną historię” (Los Angeles Review News).

Maybelline. Historia rodziny, która stworzyła Maybelline
Numer ISBN

978-83-7758-589-4

Wymiary

155x235

Gatunek

Biografie i autobiografie,Moda

Oprawa

6

Liczba stron

496

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2dx1s4
d2dx1s4
d2dx1s4
d2dx1s4

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj