Mass media, polityka i demokracja
Rok wydania | 2006-11-30 |
Autorzy |
Polityka wydaje się dziś tyleż kwestią ideologii, co estetyki. Politycy i partie polityczne wynajmują agencje reklamowe i specjalistów od badań rynku, aby stworzyć odpowiedni wizerunek i opracować właściwe slogany. Wkładają niemało wysiłku w aranżowanie zdjęć z wykonawcami muzyki pop czy aktorami z Hollywood. Tradycyjne masowe spotkania polityczne i dokumenty programowe zostały zastąpione przez wystąpienia w programach typu talk show.
Media, relacjonując politykę, wolą sprawy trywialne od poważnych, przedkładają skandale seksualne nad kryzysy społeczne. Jednocześnie Internet stwarza nowe możliwości głoszenia idei politycznych, umożliwiając spotkania przeciwników globalizacji czy żywności modyfikowanej genetycznie, pozornie spontaniczne i bez „prowodyrów”.
Mass media, polityka i demokracja poddaje krytycznej analizie powyższe tematy i związaną z nimi dyskusję. Autor przedstawia systematyczną ocenę wszystkich aspektów obrazu polityki w mediach oraz wpływu mediów na politykę. Wraz z globalizacją i nowymi technologiami zarówno polityka jak i mass media ulegają przemianom o zasadniczym znaczeniu dla dystrybucji władzy i funkcjonowania demokracji. Książa Johna Streeta stanowi swego rodzaju przewodnik po politycznych aspektach mediów u progu dwudziestego pierwszego wieku.
Napisana w oryginalnym stylu, łatwa w odbiorze, pełna dających dużo do myślenia przykładów z całego świata, książka Mass media, polityka i demokracja obejmuje szeroki zakres różnych mediów i gatunków. W coraz trudniejszym do zrozumienia świecie łatwych sformułowań i wielorakich konfliktów politycznych, John Street może nam służyć za pouczającego, a nierzadko zabawnego przewodnika.
Numer ISBN | 83-233-2167-1 |
Wymiary | 175x250 |
Gatunek | Eseje |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 254 |
Podziel się opinią
Komentarze