Trwa ładowanie...
dwevlqn
20-03-2012 00:00

Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie

książka
Oceń jako pierwszy:
dwevlqn
Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie
Tytuł oryginalny

Mainstream

Rok wydania
"__wlasne
Źródło: "__wlasne

Fascynująca podróż po świecie popkultury.

Mainstream to pierwsza w Polsce książka w tak wyczerpujący sposób zgłębiająca zjawisko kultury masowej. Autor pokazuje ścieżki światowego przepływu informacji i ciekawe zjawiska, takie jak przeniesienie centrów kulturotwórczych na Daleki Wschód, czy do Indii. Stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Europa przegrywa walkę w tej dziedzinie z resztą świata. Opisuje centra informacyjne i rozrywkowe kształtujące mentalność współczesnego człowieka. Wyjaśnia działania ekonomiczne, mające wpływ na masowy sukces produktu i tłumaczy, jak powstaje bestseller, hit czy przebój filmowy.

Mainstream nie jest ani krytyką, ani obroną kultury popularnej, lecz rzetelną, a zarazem przystępną analizą kultury pojmowanej jako przemysł. Frédéric Martel stawia pytania niezwykle istotne z punktu widzenia każdego europejskiego kraju: W jaki sposób produkty amerykańskiej kultury masowej zdołały rozprzestrzenić się na tak szeroką skalę? Czego może nas nauczyć przemysł filmowy i muzyczny Ameryki Południowej, Indii, Chin, Korei czy krajów arabskich? Co możemy wynieść z obserwacji prób zdominowania tych rynków kulturalnych przez amerykańskie korporacje i centra rozrywkowe? A co najważniejsze: Jakie są możliwe drogi przywrócenia głosu Europie w tym światowym dialogu kultur?

Publikacja jest rezultatem obszernych badań dotyczących kultury głównego nurtu, które autor prowadził przez pięć lat w trzydziestu krajach. Rozmawiał z ponad 1200 osobami we wszystkich stolicach sztuki rozrywkowej.

Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie
Numer ISBN

978-83-7554-339-1

Wymiary

150x230

Gatunek

Kultura i sztuka,Literatura popularnonaukowa,Psychologia,Kulturoznawstwo i antropologia,Socjologia

Oprawa

1

Liczba stron

488

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dwevlqn
dwevlqn
dwevlqn