Trwa ładowanie...
d28nx4e
10-04-2013 00:00

Ludzie interesu w przedwojennej Polsce. Przedsiębiorcy, filantropi, kapitaliści

książka
Oceń jako pierwszy:
d28nx4e
Ludzie interesu w przedwojennej Polsce. Przedsiębiorcy, filantropi, kapitaliści
Rok wydania
Autorzy
"__wlasne
Źródło: "__wlasne

Sukces przedwojennego przedsiębiorcy czy finansisty uzależniony był od wielu okoliczności, dziwnie podobnych do stwarzanych przez współczesność – pożądane było odpowiednie wykształcenie, przygotowanie praktyczne, ale przede wszystkim umiejętność dostrzegania sprzyjających okoliczności zarobku.

Przedsiębiorca – organizator produkcji i sprzedaży towarów – musiał radzić sobie także z przeciwnościami losu – kryzysem gospodarczym, konkurencją, robotniczymi strajkami, pożarem zakładu...

Autorka prezentuje środowisko przedwojennych przemysłowców i biznesmenów – ludzi zawodowo związanych z polską gospodarką i finansami. . Przedstawia je na tle ówczesnych uwarunkowań ekonomicznych, politycznych i społecznych, kreśląc panoramę kraju po odzyskaniu niepodległości, na którą składały się

zniszczenia wojenne, dziedzictwo zaborów, wahania koniunktury, wojny celne, niedoskonałe ustawodawstwo pracy...

Autorka śledzi losy kilkunastu postaci, które stanowiły o obrazie polskiej przedwojennej przedsiębiorczości, prezentując sylwetki kilkunastu właścicieli większych i mniejszych firm z różnych branż i regionów. Stara się pokazać nie tylko ich sukcesy i porażki, ale również cechy charakteru, umożliwiające im spektakularne osiągnięcia, często na skalę wykraczającą poza granice RP. Nazwiska takie, jak Wedel czy Goetz-Okocimski, medialny koncern IKC czy sukcesy przemysłu chemicznego, robią wrażenie nawet dzisiaj.

To opowieść o ludziach i ich „biznesach", o przebojowości i sprycie, ich wyborach, wartościach, jakimi się kierowali, o ich życiu codziennym, hobby, rozrywkach – ze względu na zasobność portfeli czasem bardzo widowiskowych – są nie tylko ciekawą lekturą, ale mogą też stanowić doskonałą inspirację dla współczesnych biznesmenów.

Całość ubarwiająciekawe dygresje o badaniach naukowych, niecodziennych wynalazkach, nowoczesnej reklamie, metodach zarządzania czy podejściu do pracowników, . W przedwojenny klimat oraz wprowadzają ilustracje z epoki – zdjęcia, wycinki prasowe, reklamy.

Ludzie interesu w przedwojennej Polsce. Przedsiębiorcy, filantropi, kapitaliści
Numer ISBN

978-83-7705-285-3

Wymiary

195x235

Gatunek

Historia Polski

Oprawa

6

Liczba stron

432

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28nx4e
d28nx4e
d28nx4e
d28nx4e

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj