Najpopularniejsi święci
90 proc. ówczesnych relikwii to relikwie ciał (pozostała część to np. relikwie szat świętych), ale trudno dzisiaj określić, o jakie części ciała dokładnie chodzi. Jak czytamy w „Historii ciała”:
„Z tej ogólnej sumy nieco mniej niż jedna trzecia (30 proc.) należy do postaci z Nowego Testamentu. Święty Piotr i święty Jan Chrzciciel wyprzedzają Szczepana i Bartłomieja; kobiety reprezentuje przede wszystkim Matka Boska, co nie dziwi, a potem Magdalena i Anna; hierarchia ta lokalnie zbieżna jest z częstością występowania imion”.
Z konieczności, tj. z braku „właściwych” szczątków, na relikwiach patrona danego kościoła konsekrowany był tylko co czwarty kościół. Pozostałe konsekrowano na relikwiach innych świętych, z których dużą „popularnością” cieszyli się m.in. następujący święci: Błażej, Wawrzyniec, Marcin, Sebastian i Roch. Popularność właśnie tych świętych świadczy zdaniem Gelisa o tym, że „wierni pokładają ufność przede wszystkim w świętych terapeutach, którzy przynoszą ulgę w codziennych chorobach”.