Kultura newsów
Rok wydania | 2006-11-30 |
Autorzy |
Kultura newsów wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z formami i praktykami dziennikarskimi, instytucjami medialnymi oraz odbiorcami wiadomości. Ukazuje z historycznej perspektywy powstanie „obiektywnego” dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego. Omawia sposób tworzenia oraz typowe formy wiadomości, a także proces, który zachodzi podczas ich odbioru i wcielania w codzienne życie czytelników, słuchaczy oraz widzów. Opracowanie porusza również tematykę seksizmu i rasizmu oraz ich wpływ na kształt relacji dziennikarskich. Po sukcesie pierwszego wydania, wydanie drugie zostało uaktualnione o poszerzone o najnowsze, istotne aspekty kultury medialnej, między innymi:
• uzupełniono rozdział „Dobre dziennikarstwo jest formą kultury popularnej”, który porusza zjawiska tabloidyzacji, infotainment oraz dziennikarstwa poświęconego gwiazdom;
• dodano rozdział, poświęcony dziennikarstwu internetowemu oraz zamieszczonym w sieci relacjom z wydarzeń jedenastego września oraz wojny w Iraku;
Niniejsze opracowanie powinno stanowić obowiązkową lekturę dla studentów dziennikarstwa, kulturoznawstwa i kultury medialnej, socjologii oraz politologii.
Numer ISBN | 83-233-2190-6 |
Wymiary | 175x250 |
Gatunek | Eseje |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 270 |
Podziel się opinią
Komentarze