Kształcenie wyzwalające w edukacji wczesnoszkolnej
Autorzy |
W prezentowanej książce Czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego, zwartą koncepcję takiego kształcenia, wyniki badań nad stanem doświadczenia podmiotowości uczniów niższych klas szkoły podstawowej w procesie kształcenia, opis zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalającego w edukacji wczesnoszkolnej w toku badań eksperymentalno-weryfikacyjnych oraz uzyskane efekty. Podstawowym warunkiem zaistnienia rzeczywistych przemian edukacyjnych są zmiany zachodzące w samym procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz mentalności, prawach, postawach i działaniach jego uczestników. Warunki te spełnia kształcenie wyzwalające, któremu ta książka jest poświęcona. Praca ma wiele wskazań przydatnych w praktyce szkolnej. Dotyczą one m.in. życzeniowej oceny ucznia i oceny nauczycielskiej (uzasadnionej, obiektywnej i życzliwej), modelów upodmiotowujących zajęcia dydaktyczne z zastosowaniem różnych teleologicznych strategii, nauki szkolnej bez lęku, wpływu uczniów na proces uczenia się, pobudzania i
wspierania zainteresowań. Cenne dla edukacji są także dydaktyczne i ogólnowychowawcze dezyderaty kształcenia wyzwalającego, służące upodmiotowieniu zajęć dydaktycznych.
Numer ISBN | 978-83-7587-429-7 |
Wymiary | 160x230 |
Gatunek | Metodyka |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 242 |
Podziel się opinią
Komentarze