Trwa ładowanie...
di68uqs
15-04-2010 00:00

Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki

książka
Oceń jako pierwszy:
di68uqs
Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki
Autorzy
Inne
Źródło: Inne

Jeśli na przedmiot pedagogiki spojrzymy z wewnętrznej perspektywy - perspektywy dyscypliny, to zaktywizujemy kilka problemów wymagających rozstrzygnięcia. Po pierwsze, historyczne zmiany, jakim podlegał przedmiot badań od chwili powstania pedagogiki akademickiej. Po drugie, pojawi się kwestia różnicowania metodologii badań pedagogicznych, szczególnie na poziomie metod zbierania i analizowania danych. Po trzecie, przywołamy różnicowanie się perspektyw teoretycznych, które nadają sens gromadzonym informacjom, czyli stanowią podstawę formułowanych interpretacji. I po czwarte, wkroczymy w obszar wewnętrznego różnicowania się przedmiotu badań pedagogiki w obrębie jej głównych subdyscyplin: pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, dydaktyki, pedagogiki społecznej, itd.

Tak zarysowane pole problemów związanych z konceptualizacją przedmiotu badań pedagogiki z wewnętrznej perspektywy, jest treścią analiz prowadzonych w prezentowanej książce. Stanowi ona raport z przebiegu II Ogólnopolskiego Seminarium Metodologii Pedagogiki, które zostało zorganizowane w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w 2007 roku.

Publikacja zainteresuje pracowników naukowych, nauczycieli akademickich oraz studentów kierunku pedagogiki.

Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki
Numer ISBN

978-83-7587-022-0

Wymiary

165x240

Gatunek

Metodyka

Oprawa

6

Liczba stron

236

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
di68uqs
di68uqs
di68uqs