Kiedy ryby latają
Tytuł oryginalny | When Fish fly |
Autorzy | |
Wydawnictwo |
W Seattle, na rynku Pike Place, jest stoisko rybne. To nie jest zwykły stragan, ale stoisko światowej sławy. Sprzedawcy oferują tłumom niezwykły spektakl: rzucają, a nie podają, sobie ogromne łososie i mają w sobie tyle radości, że każdy, kto podchodzi do stoiska, wyczuwa przyjazną aurę. Tym, co wyróżnia stoisko Pike Place Fish spośród innych firm, jest energiczna, jedyna w swoim rodzaju kultura organizacyjna.
A teraz wyobraź sobie małe, nierentowne stoisko rybne. Czy potrafiłbyś zmienić taką firmę w modelową organizację, która stanie się wzorem dla korporacji z całego świata? Czy zdołałbyś przyciągnąć do zwykłego stoiska rybnego tłumy reporterów, nie wydając ani grosza na reklamę? Czy napisałbyś o stoisku rybnym książkę, która zostałaby przetłumaczona na 34 języki? Czy potrafiłbyś zachęcić liderów takich firm jak Panasonic, Ford czy Marriott, by przyjeżdżali na twoje stoisko i układali na nim ryby po to, by poznać niezwykłą, stworzoną przez ciebie kulturę organizacyjną? Tak. Potrafiłbyś.
Potrafił to zrobić John Yokoyama, właściciel stoiska rybnego Pike Place Fish w Seattle, i każdy inny człowiek na ziemi także potrafiłby to zrobić. W tej książce John Yokoyama opowiada, jak zmienił małą, nierentowną firmę Pike Place Fish w modelową organizację, na której wzorują się korporacje takie jak Shell Oil Company czy Cattlemen's Steakhouse. Wszystko zaczęło się od sformułowania wizji Yokoyama i jego pracownicy postanowili przekształcić zwykłe stoisko rybne w firmę światowej sławy i wszelkimi dostępnymi sposobami ulepszać życie jej klientów, dostawców oraz wszystkich, którzy nawiązują z nią kontakt.
Numer ISBN | 978-83-88970-08-5 |
Wymiary | 218x141 |
Gatunek | Biografie i autobiografie,Ekonomia,Poradniki |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 184 |
Inne wydania | - 2007-02-24 |
Podziel się opinią
Komentarze