Językowe łamigłówki
Forma wydania | Książka |
Rok wydania | 2011 |
Autorzy | |
Wydawnictwo |
Książka „Językowe łamigłówki” przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym . Jej zadaniem jest poznanie i utrwalenie przez uczniów klas I-III podstawowych zasad pisowni i gramatyki polskiej. Wierszowane „zapamiętywanki” mają na celu łatwe przyswojenie sobie przez dziecko zasad ortograficznych, a zamieszczone po nich ćwiczenia i dyktanda w formie krótkich wierszyków służą ich utrwaleniu .W książce zamieszczono również krzyżówki i rozsypanki wyrazowe, które uczą, bawiąc. Pozycja „Językowe łamigłówki” służy nie tylko w nauczaniu języka polskiego. Wiele ćwiczeń odwołuje się do innych dziedzin wiedzy: do plastyki, muzyki, a nawet matematyki. Uczy też spostrzegawczości i wyrabia predyspozycje manualne.Pracując z tą książką zarówno nauczyciele jak i rodzice mogą pomagać dziecku w jego trudniej podróży przez zawiłości naszej ortografii i gramatyki.
Numer ISBN | 978-83-7587-475-4 |
Wymiary | 210x297 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 70 |
Język | polski |
Fragment | OD AUTORKI Dostają Państwo do rąk pracę, która ma służyć nauczycielom, rodzicom i uczniom klas I - III. Materiał ten pozwala utrwalać wyjaśnione uprzednio zasady ortograficzne oraz prawidła gramatyczne. W kilku przypadkach autorka niniejszej pracy zamieściła krótkie wierszyki - zapamiętywanki, które ( jak uczy doświadczenie) mogą ułatwić pamięciowe przyswojenie niektórych zasad lub zbiorów wyrazów do zapamiętania. Dyktanda – ćwiczenia są tak pomyślane, aby dziecko, uzupełniając brakujące literki, jednocześnie wykonywało i inne czynności (np. plastyczne, matematyczne itp.), co ma na celu realizację kształcenia zintegrowanego. Oczywiście nauczyciel może, ale nie musi, korzystać z podanych tu poleceń i może dowolnie w zależności od potrzeb dydaktycznych wykorzystywać proponowane tutaj teksty. Autorka pracy celowo nie przypisała ćwiczeń konkretnej grupie wiekowej ( klasie ). Nauczyciel sam dostosuje zawarte tu ćwiczenia do potrzeb programu, który realizuje. W propozycjach ćwiczeń uwzględniono również potrzeby uczniów szczególnie zdolnych. Krzyżówki dla pracowitych i Dyktando dla spostrzegawczych są przeznaczone dla dzieci, które pracują bez szczególnego wysiłku. Pozycja niniejsza obejmuje realizację podstawowych zasad ortograficznych ( ó, u, rz, ż, h ) oraz stanowi pomoc w przyswojeniu sobie przez dzieci najważniejszych części mowy takich, jak: rzeczowniki, przymiotniki, czasowniki, liczebniki i przyimki. Myślę, że pozycja „JĘZYKOWE łAMIGŁÓWKI” będzie służyła nauczycielom jak i rodzicom, a przede wszystkim uczniom klas młodszych do podniesienia poziomu wiedzy o języku polskim. Elżbieta Śnieżkowska – Bielak |
Podziel się opinią
Komentarze