Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 6-13 lat?
Rok wydania | 2013 |
Autorzy | |
Wydawnictwo |
Propozycje psychologów na wsparcie dzieci w okresie edukacji szkolnej. Metody i techniki uczenia się, które przyniosą najlepsze efekty i zredukują stres. Wskazówki dotyczące sposobów komunikowania się z dziećmi tak, by wzmacniać ich potencjał, samodzielność i kreatywność.
Gdy dziecko rozpoczyna naukę w szkole podstawowej, rodzic pragnie zapewnić mu jak najlepsze warunki. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że te pierwsze doświadczenia są bardzo ważne. Od nich będzie zależeć późniejszy stosunek dziecka do nauki, postrzeganie własnej osoby i wiara we własne siły. Wybieramy więc odpowiednią placówkę, sprawdzamy kompetencje nauczycieli, a także szukamy pomysłów, by wypełnić dzieciom wolny czas i rozwijać ich talenty. Jak to wszystko zorganizować? Jak sprawić, by dziecko miało motywację do nauki? Co zrobić, gdy pojawiają się kłopoty w szkole? Między innymi na te pytanie Natalia i Krzysztof Minge odpowiadają w swojej najnowszej książce Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 6-13 lat?.
Wskazówki i porady zawarte w tej książce pomogą pomyślnie przetrwać pierwsze lata edukacji dzieci poprzez stworzenie im odpowiednich warunków do efektywnej nauki, a także wypracowanie (wspólnie z dzieckiem) dobrych nawyków związanych ze szkołą, zabawą i odpoczynkiem. Autorzy podpowiadają, w jaki sposób pomóc dzieciom w radzeniu sobie z problemami, a także proponują ćwiczenia, które pomogą pokonać stres oraz takie, które pozytywnie wpływają na koncentrację. Do tematu podchodzą bardzo kompleksowo. Jednym z poruszanych przez nich jest codzienna dieta dzieci. Wskazują, że nadmierne ilości cukru w posiłkach mogą mieć wpływ na kłopoty z koncentracją, które u jednych przejawią się brakiem energii, a u innych wręcz przeciwnie.
Samodzielność – najlepszy przyjaciel naszego dziecka
Jednym z najważniejszych zagadnień poruszanych przez autorów jest kontrola i pomoc rodzicielska. Które z decyzji możemy pozostawić dziecku? Które z naszych zachowań wspierają dzieci w samodzielnej pracy? Czy kary i nagrody są skuteczne? Natalia i Krzysztof Minge, podążając z nurtem teorii rodzicielstwa bliskości, proponują rodzicom jasne i precyzyjne, oparte na wzajemnym szacunku sposoby motywowania dzieci do samodzielnej nauki, a także organizacji czasu odpoczynku i czasu zabawy. Sugerowane rozwiązania zapewniają dobre sampoczucie zarówno rodzicom, jak i dzieciom, a kwestie związane z nauką nie staną się próbą sił, w której zawsze jedna strona jest słabsza, a druga wygrywa.
Zajęcia dodatkowe – realne potrzeby a wyścig szczurów
Autorzy poradnika uważnie omawiają temat zajęć dodatkowych i organizacji czasu wolnego. Podpowiadają, że nawet chwile, spędzone przy grach komputerowych i telewizji, nie muszą być uznane za stracone! Każdy powinien mieć prawo do takiego odpoczynku, na jaki ma ochotę. Szanując gust naszego dziecka, zyskujemy jego zaufanie. Możemy jednak zaproponować mu alternatywne formy relaksu. Mogą to być ćwiczenia omówione przez autorów książki, które pełnią nie tylko funkcję rozrywkową, ale i edukacyjną. Wybierając zajęcia dodatkowe, powinniśmy przede wszystkim kierować się zainteresowaniami i predyspozycjami naszego dziecka.
*Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 6-13 lat? *warto przeczytać, by w pełni zrozumieć, jakim wyzwaniem są dla dziecka pierwsze lata w szkole i jak możemy je wspierać, aby uczyły się samodzielnie, chętnie i osiągały coraz lepsze wyniki w nauce.
Numer ISBN | 978-83-7788-301-3 |
Wymiary | 140x205 |
Gatunek | Rodzina, macierzyństwo i wychowanie,Psychologia |
Oprawa | 3 |
Liczba stron | 224 |
Podziel się opinią
Komentarze