Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?
Tytuł oryginalny | Assessing Neuromotor Readiness for Learning: The INPP Developmental Screening Test and School Intervention Programme |
Rok wydania | 2012 |
Autorzy |
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń.
Numer ISBN | 978-83-01-17202-2 |
Wymiary | 145x205 |
Gatunek | Metodyka,Psychologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 132 |
Podziel się opinią
Komentarze