Instrukcja obsługi tekstów. Metody retoryki
Rok wydania | 2011 |
Autorzy |
Antologia prezentująca komplet najważniejszych metod analizy retorycznej zrozumiale, krótko i na przykładach. Książka została napisana przez ludzi, którzy na co dzień zajmują się dekonstrukcją przekazów publicznych. Ukazuje stosowane przez nich sposoby analizy wypowiedzi publicznych i szerzej komunikacji w tej sferze. W zakres analiz wchodzą eventy PR, programy TV, reklamy itp.
Układ książki i wybór metod dają czytelnikowi możliwość prześledzenia powstawania komunikatu publicznego od pomysłu nadawcy do umysłu odbiorcy. Analizowane są w niej przykłady głównie z polskiego podwórka: mówi do nas prezydent, terroryści, tabloidy a nawet… kawa.
Książka otwiera się nie tylko na szeroki dobór analizowanych treści, ale zwłaszcza ich interdyscyplinarną analizę, łączącą perspektywę psychologii, językoznawstwa, kulturoznawstwa, filozofii i teorii argumentacji. Pozwala zrozumieć mechanizmy kształtujące dyskurs publiczny, a więc także kształtowanie się naszych własnych opinii.
Numer ISBN | 978-83-7489-316-9 |
Wymiary | 165x235 |
Gatunek | Media,Poradniki |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 328 |
Podziel się opinią
Komentarze