Humanistyczno-antropologiczna ewolucja pedagogiki kultury
Autorzy |
Praca ta jest naturalną kontynuacją poprzedzających ją publikacji dotyczących pedagogiki kultury.
Dziś problematyka ta znalazła trwałe miejsce w rzeczywistości pedagogicznej i budzi wciąż duże zainteresowanie. Nagromadziło się też wokół niej wiele kontrowersji. Dotyczą one przede wszystkim współczesnej tożsamości pedagogiki kultury traktowanej przez jednych jako prąd, kierunek, a przez innych jako subdyscyplina, a także pojmowanie kultury, jej roli i prezentowanych przez nią wartości w życiu człowieka. Czy ma to być wąskie ujęcie kultury ograniczone do sfery symbolicznej, czy szerokie uwzględniające wszystkie jej kategorie oraz poziomy – tzw. kulturę elitarną (wysoką) i kulturę masową, popularną (niską)? Jest to istotny, choć nie nowy problem...
Temat rozważań zwieńczony prezentowaną publikacją jest wynikiem przeświadczenia o wysokiej randze edukacji akcentującej antropologiczno-humanistyczne ujmowanie kultury – podkreślanej we wszystkich międzynarodowych raportach i aktach prawnych…
Numer ISBN | 978-83-7587-186-9 |
Wymiary | 175x250 |
Gatunek | Metodyka |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 392 |
Podziel się opinią
Komentarze